AdSense

13 lis 2015

MALOWANIE LIŚCI FARBAMI NIECODZIENNA TECHNIKA PLASTYCZNA

Malowanie liści jest łatwe i niezwykle atrakcyjne dla dzieci. Wartość tego działania polega na umożliwieniu im sprawdzenia empirycznego jak zachowuje się farba na powierzchni swieżych liści i jak one się zmieniają.


Jesienne drzewa zrzucają liście. Wybierzcie sie na spacer, nazbierajcie po kilka i pomalujcie. Jak mawiała Ciotka Alka - "niech będzie kolorowo!".


kreatywne prace plastyczne







Technika plastyczna: malowanie liści farbami



Przygotuj: kilka dość dużych, świeżych liści, twardy podkład z kartonu lub tektury - zastosuj recykling plastyczny, klej w płynie - tu DVA, pędzelek, farby kryjące np.plakatowe lub akryle, konfetti (wlasnej produkcji z dziurkowanego papieru ), marker czarny.

Technika plastyczna Malowanie liści farbami krok po kroku:

1. Wybierz kilka świeżych liści i ułóż na papierze.
2. Pokryj klejem wybrane miejsca na podkładzie, ponaklejaj liście.
3. Dociśnij dłońmi. *Liscie nie musza być idealnie doklejone, brzegi moga odrobinę odstawać.
3. Zamaluj powierzchnię liści farbami w różnych kolorach.
4. Pomaluj tło.
5. Obrysuj markerem kształty liści.
6. Posmaruj wybrane miejsca lekko rozwodnionym klejem i posyp konfetti.
7. Dociśnij dłonią.


prace plastyczne jesień


















































Porady:
*Farba może różnie reagowć na powierzchni liści, zaleznie od jej rodzaju i gęstości; niech dzieci tego doswiadczają i obserwują.
*Podczas przyklejania konfetti farba moze się miejscami ścierać. Doda to tylko pracy "dramatycznego" wyrazu artystycznego.
* Użyjcie kawałków wybranego, dartego papieru artystycznego zamiast konfetti.
*Poproście dzieci, żeby sypały konfetti biorąc szczyptę w palce - okazjonalne cwiczenie motoryki małej.
* Oczywiście konfetti będzie się nieco przyklejać do dłoni, nic nie szkodzi, wystarczy potem umyć ręce.


Jeśli nie lubicie jesiennej szarugi pomalujcie liście kolorowymi farbami!

Podoba Ci się? Daj mi znak to będzie więcej: polub, podaj dalej lub zostaw wiadomość.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz