AdSense

21 maj 2022

PROJEKT EDUKACYJNY KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE 2021/22 PODSUMOWANIE II EDYCJI

PROJEKT EDUKACYJNY KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE 2021/22 PODSUMOWANIE II EDYCJI 


Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Kreatywne Prace Plastyczne został zrealizowany w roku szkolnym 2020/21 - II edycja. 

W drugiej edycji projekt podwoił swój zasięg i ukończyło go z sukcesem około 20.000 dzieci/uczniów/wychowanków z 730 różnych placówek oświatowych publicznych i niepublicznych w całej Polsce, 1 szkoła z Litwy oraz około 1200 nauczycieli/pedagogów.

Projekt był prowadzony w różnych placówkach oświatowo-wychowawczych tj.: internaty, zespoły szkół, zespoły szkolno-przedszkolne, przedszkola i szkoły podstawowe publiczne i niepubliczne - społeczne i prywatne, prowadzone przez fundacje i stowarzyszenia, szkoły i przedszkola z oddziałami integracyjnymi, szkoły i przedszkola specjalne, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, ośrodki rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawcze, zespoły szkół specjalnych i placówek oświatowych, ogniska pracy pozaszkolnej, domy kultury.

Zajęcia plastyczne związane z realizacją projektu odbywały się zarówno w ramach lekcji lub obowiązkowych zajęć edukacyjnych w klasach lub grupach przedszkolnych i świetlicowych, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć terapii logopedycznej, socjoterapii, w zespołach edukacyjno-terapeutycznych i rewalidacyjno-wychowawczych lub podczas pracy indywidualnej, a także w ramach zajęć pozalekcyjnych tj. kółka i warsztaty plastyczne, zajęcia rozwijające kreatywność, zajęcia plastyczne w ognisku pracy pozaszkolnej.  

W kilkudziesięciu placówkach projekt był prowadzony jako innowacja pedagogiczna.




Dziękuję serdecznie wszystkim nauczycielom, którzy wraz ze swoimi uczniami i wychowankami ukończyli II edycję projektu KPP 2021/22, a także licznym koordynatorom oraz wszystkim nauczycielom, którzy rozpowszechniali informacje o projekcie różnymi drogami, popularyzując go w środowisku edukacyjnym. To dzięki Wam rośnie jego zasięg i rozkwita dziecięca twórczość.

Dziękuję także za wszystkie opinie i sugestie dotyczące projektu.

Już dziś zapraszam do udziału w III edycji prawdopodobnie najbarwniejszego projektu edukacyjnego na świecie!


KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE - OPINIE NAUCZYCIELI O PROJEKCIE 


*Szczegółowo opracowany regulamin oraz wyczerpujące informacje o projekcie. Barbara

*Duże znaczenie podczas pracy nad projektem miała edukacja ekologiczna oraz rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Krystyna

*Mnie, jako prowadzącej, projekt pomógł odzyskać dziecięcą radość i wyzwolił myślenie z ram i schematów. Magdalena

*Proponowane techniki były bardzo atrakcyjne dla uczennicy i zachęcały ją do twórczej pracy, przełamywania barier sensorycznych w zakresie zmysłu dotyku i kreatywnego stosowania różnorodnych materiałów. Marta

*Myślę, że ten projekt to najlepsze, co mnie spotkało w pierwszym roku pracy. Anna

*Projekt spełnił oczekiwania moje i uczniów. Radosna, nieszablonowa twórczość dzieci, niosąca tyle korzyści dla ich prawidłowego rozwoju to coś, czego poszukiwałam. Bogusława

*Dzieci nauczyły się stosować recykling plastyczny, poznały ciekawe techniki, rozwijały sprawność manualną, a przy tym stały się bardziej odważne, twórcze i kreatywne. Urszula

*Udział w projekcie był dla nas wspaniałą przygodą. Uczniowie odkryli wiele nowych technik plastycznych, dzięki którym rozwijali swoją kreatywność i wyobraźnię. Olga

*W końcu projekt bez zbędnej dokumentacji. Paulina

*Informacje i banery udostępniane zawsze na czas, czytelne i jasne informacje, bardzo przejrzysty, konkretny regulamin projektu. Marta

*Uczniowie rozwinęli swój potencjał twórczy. Maria

*Projekt wzbudził ogromne zainteresowanie wśród uczniów. Sonia

*Świetny system organizacji, łatwy sposób przesyłania prac. Justyna

*Zamierzone cele projektu zostały osiągnięte. Efekty działań dzieci - zachwycające. Beata

*Uczniowie z ogromną przyjemnością tworzyli prace plastyczne. Z niecierpliwością czekali na kolejne zadanie. Kinga

*Projekt umożliwił rozwijanie własnej ekspresji plastycznej dziecka, dostarczył wiele radości i pozytywnych emocji. Patrycja

*Wspaniały projekt, który rozbudza wyobraźnię i uwrażliwia młodych ludzi na piękno otaczającego świata. Urszula

*Bogate propozycje na blogu zachęcają do udziału w projekcie grup o zróżnicowanym poziomie, w tym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dorota

*Bardzo ciekawy i inspirujący projekt. Chętnie wezmę w nim udział kolejny raz. Paulina

*Uczniowie wręcz nie mogli doczekać się kolejnej pracy, bardzo zaangażowani, zachwyceni pomysłami. Renata

*Zajęcia zaspokajały naturalną chęć zabawy, aktywności plastycznej, eksperymentowania i doświadczania poprzez nowe, nieznane techniki plastyczne, używanie nietypowych materiałów i narzędzi. Edyta

*Pod każdym względem projekt był wspaniały. Jeden z nielicznych, w którym z powodzeniem i poczuciem sprawczości mogli realizować uczniowie niepełnosprawni intelektualnie. Wioletta

*Efektem działań była nie tylko praca plastyczna, ale przede wszystkim to, co działo się podczas jej tworzenia: poczucie sprawczości, kreatywność, eksperymentowanie, samodzielność i radość dzieci. Joanna

*Bardzo dobry, ciekawy projekt inspirujący nie tylko dzieci, ale i nauczycieli. Wiesława

*Jestem zachwycona projektem, zaangażowaniem dzieci oraz efektami pracy moich wychowanków. Agnieszka

*To wspaniałe móc patrzeć jak dzieci dzięki swobodnej formule projektu bawią się, kreują swoje własne dzieła sztuki. Wioleta

*Dzieci uwierzyły w swoje możliwości, rozwinęły wyobraźnię i kreatywność, poznały nowe techniki plastyczne, nauczyły się oszczędnie korzystać z materiałów. Izabela

*Udział w projekcie wzbogacił ofertę edukacyjną placówki, uatrakcyjnił zajęcia, wzbogacił wiedzę i warsztat pracy nauczyciela. Monika

*Ważnym punktem projektu było kształtowanie postaw proekologicznych poprzez recykling plastyczny oraz wykluczenie materiałów zawierających plastik. Joanna

*Proponowane techniki były bardzo atrakcyjne dla uczniów z autyzmem i niepełnosprawnością. Dzięki stosowaniu różnorodnych materiałów mogli oni przełamywać bariery sensoryczne we wszystkich zakresach (dotyku, słuchu, wzroku, węchu). Edyta

*Świetna zabawa i wspaniałe efekty - wykonane prace pomagają dowartościować uczniów z niską samooceną. Anna

*Wszystkie te zabawy prowadzą do rozwoju jednostki samodzielnie działającej i myślącej oraz osoby twórczej i kreatywnej. Elżbieta

*Projekt bardzo wartościowy, dostępny, bogaty w pomysły, bez zbędnej biurokracji, proekologiczny. Monika

*Wraz z realizacją kolejnych tematów dzieci stawały się coraz bardziej odważne w swoich działaniach i samodzielne w rozwiązywaniu problemów twórczych. To przełożyło się na kreatywność w ich swobodnych zabawach plastycznych. Marta

*Projekt rozwija u uczniów postawę otwartości (co jest bardzo trudne u dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi). Karolina

*Udział w projekcie pozwolił ukształtować w dzieciach postawy proekologiczne. Iwona

*Dzięki regularnemu tworzeniu prac inspirowanych przyrodą uczniowie stali się bacznymi jej obserwatorami. Agata

*Dzieciom szczególnie podobało się eksperymentowanie z kolorami, swoboda w wykonywaniu prac, brak schematyzmu, możliwość stosowania nowych technik. Agnieszka

*Fantastycznie zorganizowany projekt, który przyniósł nam i uczniom wiele radości. Aneta

*Projekt wyróżnia się dobrą i czytelną organizacją. Anna

*Projekt, który zachęca nauczycieli do zmiany stylu edukacji plastycznej. Dorota

*Zaangażowanie w projekcie było ogromne. Dzieci z niecierpliwością czekały na nowe zadania i chętnie je wykonywały. Nela

*Proponowane techniki były bardzo atrakcyjne i różnorodne, dające możliwość rozwoju inwencji twórczej i osiągnięcia sukcesu wszystkim uczniom. Beata

*Udział w projekcie był dla mnie i moich uczniów wielką radością i  inspiracją. Małgorzata

*Dzieci uczestniczące w projekcie były zachwycone różnorodnością prac, sposobem wykonania, wykorzystywanymi materiałami. Katarzyna

*Dzieci rozwijały się twórczo w spokojnej, przyjaznej atmosferze. Uczniowie bardziej ruchliwi doskonale wyciszali się, a zahamowani emocjonalnie, czy też niepewni swoich umiejętności czuli się docenieni. Anna

*Dzieci uwierzyły w swoje możliwości, były zaskoczone zachwycającymi efektami swoich dzieł. Ewa

*Jestem zachwycona projektem i zaangażowaniem dzieci. Już dziś czekam na kolejną edycję. Marzenna

*Efekty - zachwycające, wywołały podziw rodziców. Anna

*Nasza wystawa prac po każdym zadaniu wywoływała niewyobrażalnie pozytywne emocje wśród uczniów i nauczycieli. Natasza

*Projekt jest ogromną inspiracją i kopalnią pomysłów. Dzieci chętnie poznają nowe, nieznane wcześniej techniki. Edyta

*Dzieci stały się bardziej otwarte na sztukę, bardziej twórcze i pomysłowe. Kinga

*Komunikacja z organizatorką projektu - efektywna i skuteczna. Katarzyna

*Dzieci mogły bawić się sztuką, mogły się przekonać ile radości daje twórcze działanie. Justyna

*Efekty działań dzieci - zachwycające. Barbara

*Dla mnie ważne było to, że projekt był twórczy i ekologiczny. Malwina

*Ogromna baza pomysłów wzbogacająca warsztat pracy nauczyciela. Monika

*Uczniowie szkoły specjalnej mogli sprostać wymaganiom projektu i odnosić twórcze sukcesy. Renata

*Udział w projekcie poszerzył moją wiedzę o nowych technikach plastycznych, co jest bardzo przydatne w nauczaniu wczesnoszkolnym. Urszula 

*Zamieszczane na blogu propozycje prac są skarbnicą pomysłów, z której można czerpać bez końca, która inspiruje do własnego rozwoju. Anna

*Duże znaczenie podczas pracy nad projektem miała edukacja ekologiczna oraz rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne, tak ważne w dzisiejszych czasach. Krystyna

*Projekt promujący oryginalność, pomysłowość i przede wszystkim własną twórczość dzieci, rozwijający i doceniający wyobraźnię. Dorota

Dziękuję!

xx Bea 

*Ten blog lubi kolory i lajki. Jak je dostaje to się dalej pisze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz