KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE REGULAMIN PROJEKTU VI EDYCJA
NIESAMOWITE TECHNIKI PLASTYCZNE
Międzynarodowy projekt edukacyjny "Kreatywne prace plastyczne" VI edycja wspierający rozwój kreatywności w roku szkolnym 2025/26.
PATRONAT MEDIALNY
PEDAGOGIKA SPECJALNA PORTAL DLA NAUCZYCIELI
SZKOŁA PODSTAWOWA PORTAL DLA NAUCZYCIELI
PATRONAT HONOROWY
GRUPA WYDAWNICZA HARMONIA
PERFECTUS - NIEPUBLICZNA PLACÓWKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
WYDAWNICTWO KROPKA
AUTORKA PROJEKTU:
Beata Grzeszczuk-Nędza
Projekt chroniony prawem autorskim.
ADRESACI PROJEKTU:
*nauczyciele przedszkola z przedszkolakami w grupach przedszkolnych,
*nauczyciele klas 1-3 z uczniami w klasach początkowych,
*nauczyciele plastyki z uczniami w klasach IV-VII,
*wychowawcy z uczniami w klasach IV-VIII,
*nauczyciele świetlicy z uczniami w grupach,
*nauczyciele z uczniami szkół specjalnych w klasach,
*pedagodzy, wychowawcy i terapeuci z uczniami i wychowankami placówek opiekuńczo-wychowawczych w klasach/grupach lub indywidualnie,
*terapeuci z uczestnikami terapii w grupach lub indywidualnie,
*nauczyciele, bibliotekarze, instruktorzy plastyki z uczestnikami zajęć plastycznych w bibliotekach i ośrodkach kultury w grupach,
*rodzice z dziećmi w edukacji domowej,
*nauczyciele plastyki z uczniami klas pierwszych liceum i technikum,
*wychowawcy z uczniami klas/grup w szkołach i placówkach edukacyjnych.
CZAS TRWANIA PROJEKTU: 15 września 2025 - 15 maja 2026 roku
KONTAKT: email: artbookbea@gmail.com
I. CELE PROJEKTU
1. Cele główne:
*Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez różnorodne działania plastyczne.
*Poznawanie i eksperymentowanie z różnymi technikami plastycznymi.
*Arteterapia rozwojowa oraz profilaktyka zdrowia psychicznego uczestników.
*Inicjowanie i promowanie twórczości plastycznej dzieci i młodzieży.
2. Cele szczegółowe:
*Prowadzenie twórczych działań plastycznych wspierających harmonijny rozwój, szczególnie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, napięcia mięśniowego, spostrzegania, pamięci, uwagi i mowy.
*Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia i aktywności plastycznej w zakresie eksperymentowania z różnymi materiałami i narzędziami plastycznymi, nabywanie doświadczeń i wielozmysłowe poznawanie stymulujące rozwój.
*Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
*Tworzenie prac plastycznych inspirowanych przyrodą, architekturą, literaturą dziecięcą i najbliższym otoczeniem za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych.
*Rozwijanie samodzielności, wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości oraz relaksacja, doświadczanie sukcesu i dobrostanu.
*Kształtowanie postaw proekologicznych poprzez recykling plastyczny oraz wykluczenie materiałów zawierających plastik.
*Krzewienie czytelnictwa przez ilustrowanie scen i sytuacji inspirowanych literaturą dziecięcą.
*Promowanie twórczości plastycznej dzieci i młodzieży.
*Współpraca nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń i dobrych praktyk.
3. Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, plastyki w kl. IV-VII i szkół specjalnych oraz kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/26 p.3,4,8 tj. kształtowanie postaw prozdrowotnych, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, profilaktyka uzależnień, wspieranie poczucia sprawczości ucznia.
II. WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
1. Akceptacja regulaminu VI edycji. Podjęcie działań projektowych przez nauczyciela jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
2. Dostęp do książki "KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE".
3. Zaobserwowanie przez nauczyciela strony Fb KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE, która stanowi bieżący kanał informacyjno-komunikacyjny.
4. Uzyskanie oświadczeń i gotowość do ich okazania.
Brak oświadczenia nie wyklucza z udziału w projekcie, ale zdjęcia prac danego uczestnika nie mogą być zamieszczane.
Oświadczenie do pobrania - klik tu: OŚWIADCZENIE
5. Uzyskanie wymaganych zgód wg zasad/wzorów przyjętych w danej placówce.
III. UCZESTNICTWO W PROJEKCIE
1. Udział w projekcie jest dobrowolny i bezpłatny.
2. Zapisy do projektu nie są wymagane.
3. W projekcie może brać udział jeden lub więcej/wszyscy nauczyciele z danej placówki. W drugim przypadku można wybrać koordynatora projektu.
4. Nauczyciel kieruje wykonaniem minimum 8 zadań w danej grupie/klasie/zespole/zajęciach indywidualnych w ciągu całego czasu trwania projektu.
5. Jeden nauczyciel może realizować projekt równolegle w kilku grupach/klasach/zespołach itp. w jednej lub kilku placówkach.
6. Projekt może być realizowany także podczas zajęć indywidualnych.
7. W projekcie mogą brać udział nauczyciele pracujący w placówkach publicznych i niepublicznych.
8. Nauczyciel ponosi odpowiedzialność za swoje publikacje. Organizatorka nie odpowiada za publikacje dokonane bez wymaganych zgód.
IV. REALIZACJA PROJEKTU
1. Raz w miesiącu nauczyciel wybiera jedno z zadań podanych na blogu KPP i realizuje zajęcia plastyczne.
Autorka nie wyraża zgody na jakiekolwiek modyfikacje zadań, ponieważ może to wypaczać ideę projektu.
2. Każdy nauczyciel samodzielnie planuje i decyduje o konkretnym terminie realizacji zadań projektowych w poszczególnych miesiącach oraz nadzoruje ilość wykonanych zadań.
3. Nauczyciel może dzielić zajęcia na etapy i rozkładać je w czasie.
4. Nauczyciel wybiera zadanie projektowe dostosowane stopniem trudności do możliwości grupy/klasy/uczestnika. Akceptowane są wyłącznie prace wykonane zupełnie samodzielnie pod kierunkiem nauczyciela prowadzącego. W przypadku dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami dopuszcza się tylko niezbędną pomoc.
5. Podczas realizacji projektu nauczyciel skupia się na zapewnieniu uczestnikom poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, optymalnej ilości czasu, wolnego dostępu do różnorodnych materiałów i narzędzi plastycznych, inspiracji i wprowadzeniu w temat, wywołaniu odpowiedniej atmosfery, rozmowie, zabawie, eksperymentowaniu z materiałami i twórczym procesie, nie zaś wyłącznie na efektach końcowych.
Jedyną formę oceniania stanowi pozytywna informacja ustna lub opisowa.
6. W projekcie nie są akceptowane szablony, kolorowanki, gotowe elementy (np. dekoracyjne lub plastikowe).
7. Organizatorka rekomenduje stosowanie w praktyce recyklingu plastycznego.
8. Po zajęciach nauczyciel może dodać notkę ze zdjęciem gotowej pracy plastycznej w komentarzu pod banerem na dany miesiąc przypiętym u góry na str. Fb KPP z napisem OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE. Pierwszy baner projektowy ukaże się dnia 15 września, a następne każdego pierwszego dnia kolejnego miesiąca. Wybrane zdjęcia prac wyróżnionych przez organizatorkę będą publikowane w mediach społecznościowych i w miesięcznych galeriach projektowych na blogu KPP.
9. Notki/zdjęcia niezgodne z regulaminem projektu lub nieestetyczne mogą zostać usunięte/ukryte. Organizatorka rekomenduje indywidualne zdjęcia gotowych dzieł wypełniające cały ekran.
10. Banery projektowe:
a/ Baner powitalny ukaże się 1/09/2025. Pod nim można zgłosić udział oznaczając lub wpisując klasę/grupę/placówkę.
b/ Pierwszy baner projektowy ukaże się 15/09/2025 a ostatni 1/05/2026.
c/ Dnia 15/05/2026 ukaże się baner pożegnalny, pod którym do dnia 31/05/2026 utworzona zostanie lista placówek, które ukończyły projekt.
11. Nauczyciel może dodać jedną lub wiele notek z pojedynczym zdjęciem indywidualnej pracy w komentarzu, pod każdym banerem na dany miesiąc.
12. Nauczyciel może także przesyłać grupowe/klasowe fotogalerie/fotorelacje jako posty na stronę Fb KPP, co jest równoznaczne ze zgodą na ich ewentualną publikację na tablicy Fb KPP. W przypadku fotorelacji konieczne jest uzyskanie przez nauczyciela zgody na rejestrowanie i wykorzystanie wizerunku.
13. Wzór notki: Zadanie nr 2, nazwa i miejsce placówki, imię i wiek autora + zdjęcie pracy plastycznej.
Przykład: Zadanie nr 1, SP 74 Kraków, Ola lat 7 + zdjęcie.
14. Zdjęcia wybranych prac będą publikowane w mediach społecznościowych KPP oraz na blogu KPP w celu ich szerokiej prezentacji oraz popularyzacji twórczości plastycznej dzieci i młodzieży.
15. Każdy nauczyciel biorący udział w VI edycji może zostać ambasadorem projektu KPP jeśli min. 5 razy udostępni na Fb link do miesięcznych galerii projektowych KPP. Ambasador otrzyma imienny certyfikat z tytułem honorowym.
V. MATERIAŁY OD ORGANIZATORA
1. Materiały do realizacji projektu stanowią:
a/ regulamin projektu
b/ oświadczenie
c/ banery oznaczone nazwą projektu na stronie Fb KPP
d/ zestawy zadań projektowych na każdy miesiąc
e/ miesięczne galerie projektowe na blogu KPP
f/ certyfikaty/dyplomy
g/ podsumowanie projektu
VI. CERTYFIKATY
1. Certyfikaty/dyplomy zostaną udostępnione po 15/05/25 w nieprzekraczalnym terminie do końca roku szkolnego tj. do dnia 26/06/26 wg kolejności zgłoszeń.
2. Warunkiem uzyskania certyfikatu jest:
a/ wykonanie co najmniej 8 zadań projektowych,
b/ wpis na listę pod banerem pożegnalnym wg wzoru: nazwa i miejsce placówki, województwo, klasa/grupa, maksymalna ilość uczestników projektu. Przykład: SP nr 1 w Gaju, woj. małopolskie, klasa 1a, 24 uczniów.
c/ kontakt mailowy - artbookbea@gmail.com - w tytule: C6, w treści: nazwa klasy/grupy i pełna nazwa i miejsce placówki - certyfikat do wydruku zostanie udostępniony w załączniku do wiadomości zwrotnej.
Wierzę, że udział w Międzynarodowym projekcie edukacyjnym "Kreatywne prace plastyczne" rozbudzi zainteresowanie plastyką, zainicjuje prawdziwie twórcze działania w różnych placówkach oświatowych, pozwoli dostrzec wartości rozwojowe i terapeutyczną moc aktywności plastycznej oraz zachęci nauczycieli do zmiany stylu edukacji plastycznej.
Wszystkiego kolorowego i do zobaczenia w projekcie!
copyright 12.08.2025 by Beata Grzeszczuk-Nędza
Zajrzyj tu:
*Czy brałaś już udział w projekcie KPP? Zajrzyj do naszych galerii.
*Dołącz do nas w kolejnej edycji projektu KPP.
*Dokładne opisy prezentowanych w galeriach zabaw, projektów i technik plastycznych wczesnych edycji projektu edukacyjnego KPP zawarte są w mojej nowo wydanej książce pt. "KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE" Grupa Wydawnicza Harmonia 2024.
*Polub, skomentuj lub udostępnij i dodaj nam skrzydeł!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz