KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE REGULAMIN PROJEKTU V EDYCJA
NIESAMOWITE TECHNIKI PLASTYCZNE
Międzynarodowy projekt edukacyjny "Kreatywne prace plastyczne" V edycja wspierający rozwój kreatywności w roku szkolnym 2024/25.
PATRONAT MEDIALNY
PEDAGOGIKA SPECJALNA PORTAL DLA NAUCZYCIELI
SZKOŁA PODSTAWOWA PORTAL DLA NAUCZYCIELI
PATRONAT HONOROWY
GRUPA WYDAWNICZA HARMONIA
PERFECTUS - NIEPUBLICZNA PLACÓWKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
AUTORKA PROJEKTU:
Beata Grzeszczuk-Nędza
Projekt chroniony prawem autorskim.
ADRESACI PROJEKTU:
*nauczyciele przedszkola z przedszkolakami w grupach przedszkolnych,
*nauczyciele klas 1-3 z uczniami w klasach początkowych,
*nauczyciele plastyki z uczniami w klasach IV-VII,
*wychowawcy z uczniami w klasach IV-VIII,
*nauczyciele świetlicy z uczniami w grupach,
*nauczyciele z uczniami szkół specjalnych w klasach,
*pedagodzy, wychowawcy i terapeuci z uczniami i wychowankami placówek opiekuńczo-wychowawczych w klasach/grupach,
*terapeuci z uczestnikami terapii w grupach,
*nauczyciele, bibliotekarze, instruktorzy plastyki z uczestnikami zajęć plastycznych w bibliotekach, domach, centrach i ośrodkach kultury w grupach.
CZAS TRWANIA PROJEKTU: 20 września 2024 - 17 maja 2025 roku
KONTAKT: email: artbookbea@gmail.com
I. CELE PROJEKTU
1. Cele główne:
*Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez różnorodne działania plastyczne.
*Poznanie i eksperymentowanie z różnymi technikami plastycznymi.
*Arteterapia rozwojowa oraz profilaktyka zdrowia psychicznego uczestników.
*Inicjowanie i promowanie twórczości plastycznej dzieci i młodzieży.
2. Cele szczegółowe:
*Prowadzenie twórczych działań plastycznych wspierających harmonijny rozwój, a szczególnie motoryki małej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, integracji sensorycznej, napięcia mięśniowego, spostrzegania, pamięci, uwagi i mowy.
*Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia i aktywności plastycznej w zakresie eksperymentowania z różnymi materiałami i narzędziami plastycznymi, nabywanie doświadczeń i wielozmysłowe poznawanie stymulujące rozwój.
*Zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia i aktywności plastycznej w zakresie eksperymentowania z różnymi materiałami i narzędziami plastycznymi, nabywanie doświadczeń i wielozmysłowe poznawanie stymulujące rozwój.
*Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.
*Tworzenie prac plastycznych inspirowanych przyrodą, architekturą, literaturą dziecięcą i najbliższym otoczeniem za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych.
*Rozwijanie samodzielności, wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości oraz doświadczanie sukcesu.
*Kształtowanie postaw proekologicznych poprzez recykling plastyczny oraz wykluczenie materiałów zawierających plastik.
*Zewnętrzna promocja dziecięcej sztuki.
*Współpraca nauczycieli poprzez wymianę doświadczeń i dobrych praktyk.
3. Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej, plastyki w kl. IV-VII i szkół specjalnych oraz kierunkiem realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/25 p.3 Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego.
II. WARUNKI UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
1. Akceptacja regulaminu V edycji. Podjęcie działań projektowych przez nauczyciela jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.
2. Obserwowanie przez nauczyciela strony Fb KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE zawierającej bieżące informacje, fotorelacje i fotogalerie projektowe.
3. Uzyskanie oświadczeń i gotowość do ich okazania.
Brak oświadczenia nie wyklucza z udziału w projekcie, ale zdjęcia prac danego uczestnika nie mogą być zamieszczane.
Oświadczenie do pobrania - klik tu: OŚWIADCZENIE
4. Udostępnienie plakatu na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub na tablicy informacyjnej placówki przed rozpoczęciem działań projektowych.
Plakat do pobrania - klik tu: PLAKAT V EDYCJA
5. Uzyskanie wymaganych zgód wg zasad/wzorów przyjętych w danej placówce.
6. Udostępnienie na Fb galerii projektowej z każdego miesiąca.
III. UCZESTNICTWO W PROJEKCIE
1. Udział w projekcie jest dobrowolny i bezpłatny.
2. Zapisy do projektu nie są wymagane.
3. W projekcie może brać udział jeden lub więcej/wszyscy nauczyciele z danej placówki. W drugim przypadku można dokonać wyboru koordynatora projektu.
4. Każdy nauczyciel kieruje wykonaniem minimum 8 zadań w danej grupie/klasie/zespole/zajęciach indywidualnych w ciągu całego czasu trwania projektu.
5. Jeden nauczyciel może realizować projekt równolegle w kilku grupach/klasach/zespołach itp. w jednej lub kilku placówkach.
6. Projekt może być realizowany także podczas zajęć indywidualnych.
7. W projekcie mogą brać udział nauczyciele pracujący w placówkach publicznych i niepublicznych.
8. Nauczyciel ponosi odpowiedzialność za swoje publikacje. Organizatorka nie odpowiada za publikacje dokonane bez wymaganych zgód.
IV. REALIZACJA PROJEKTU
1. Raz w miesiącu nauczyciel wybiera jedno z zadań opublikowanych na blogu KPP i realizuje zajęcia plastyczne.
Autorka nie wyraża zgody na jakiekolwiek modyfikacje zadań, ponieważ może to wypaczać ideę projektu.
2. Każdy nauczyciel samodzielnie planuje i decyduje o konkretnym terminie realizacji zadań projektowych w poszczególnych miesiącach oraz nadzoruje ilość wykonanych zadań.
3. Nauczyciel może dzielić zajęcia na etapy i rozkładać je w czasie.
4. Nauczyciel wybiera zadanie projektowe dostosowane stopniem trudności do możliwości grupy/klasy uczestników. Akceptowane są wyłącznie prace wykonane zupełnie samodzielnie pod kierunkiem nauczyciela prowadzącego. W przypadku dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami dopuszcza się tylko niezbędną pomoc.
5. Podczas realizacji projektu nauczyciel skupia się na zapewnieniu uczestnikom poczucia bezpieczeństwa i akceptacji, optymalnej ilości czasu, wolnego dostępu do różnorodnych materiałów i narzędzi plastycznych, inspiracji i wprowadzeniu w temat, wywołaniu odpowiedniej atmosfery, rozmowie, zabawie, eksperymentowaniu z materiałami i twórczym procesie, nie zaś wyłącznie na efektach końcowych.
Jedyną formę oceniania stanowi pozytywna informacja ustna lub opisowa.
6. W projekcie nie są akceptowane szablony, kolorowanki i gotowe elementy dekoracyjne lub plastikowe.
7. Organizatorka rekomenduje stosowanie w praktyce recyklingu plastycznego.
8. Po zajęciach nauczyciel może dodać notkę ze zdjęciem gotowej pracy plastycznej w komentarzu pod banerem na dany miesiąc przypiętym u góry na str. Fb KPP z napisem OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE. Pierwszy baner projektowy ukaże się dnia 20 września br. a następne pierwszego dnia każdego kolejnego miesiąca. Wybrane zdjęcia prac wyróżnionych przez organizatorkę będą publikowane w mediach społecznościowych i w galeriach projektowych na blogu KPP.
9. Notki/zdjęcia niezgodne z regulaminem projektu lub nieestetyczne mogą zostać usunięte/ukryte. Organizatorka rekomenduje indywidualne zdjęcia gotowych dzieł wypełniające cały ekran.
10. Banery projektowe:
a/ Baner powitalny ukaże się 1/09/2024. Pod nim można zgłosić udział oznaczając lub wpisując klasę/grupę/placówkę.
b/ Pierwszy baner projektowy ukaże się 20/09/2024 a ostatni 1/05/2025.
c/ Dnia 17/05/2025 ukaże się baner pożegnalny, pod którym do dnia 31/05/2025 utworzona zostanie lista placówek, które ukończyły projekt.
11. Nauczyciel może dodać jedną lub wiele notek z pojedynczym zdjęciem indywidualnej pracy w komentarzu, pod każdym banerem.
12. Nauczyciel może także przesyłać grupowe/klasowe fotogalerie/fotorelacje jako posty na stronę Fb KPP, co jest równoznaczne ze zgodą na ich ewentualną publikację na tablicy Fb KPP. W przypadku fotorelacji konieczne jest uzyskanie przez nauczyciela zgody na rejestrowanie i wykorzystanie wizerunku.
13. Wzór notki: Zadanie nr 2, nazwa i miejsce placówki, imię i wiek autora + zdjęcie pracy plastycznej.
Przykład: Zadanie nr 1, SP 74 Kraków, Ola lat 7 + zdjęcie.
14. Zdjęcia wybranych prac będą publikowane w mediach społecznościowych, głównie na stronie Fb oraz na blogu KPP w celu ich szerokiej prezentacji oraz popularyzacji twórczości plastycznej dzieci i młodzieży.
15. Nauczyciel może realizować projekt jako innowację pedagogiczną. Szczegóły - klik: JAK WPROWADZIĆ INNOWACJE PEDAGOGICZNA KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE
Autorka wyraża zgodę na wprowadzenie projektu jako innowacji pedagogicznej przez zainteresowanych nauczycieli w roku szkolnym 2024/25. Projekt jest chroniony prawem autorskim - w opisie innowacji zawsze należy zamieścić imię i nazwisko autorki projektu.
Autorka nie wyraża zgody na jakiekolwiek modyfikacje zadań podczas realizacji projektu jako innowacji pedagogicznej.
V. MATERIAŁY OD ORGANIZATORA
1. Materiały do realizacji projektu stanowią:
a/ regulamin projektu
b/ oświadczenie
c/ plakat
e/ zestawy zadań projektowych na każdy miesiąc
f/ banery oznaczone nazwą projektu na stronie Fb KPP
g/ artykuł dotyczący innowacji pedagogicznej KPP
h/ certyfikaty/dyplomy
i/ podsumowanie projektu
j/ galerie projektowe na blogu KPP
VI. CERTYFIKATY
1. Certyfikaty/dyplomy zostaną udostępnione do pobrania po 18/05/24 w nieprzekraczalnym terminie do końca roku szkolnego tj. do dnia 27/06/25 wg kolejności zgłoszeń.
2. Warunkiem uzyskania certyfikatu jest:
a/ wykonanie co najmniej 8 zadań projektowych,
b/ wpis na listę pod banerem pożegnalnym wg wzoru: nazwa i miejsce placówki, województwo, klasa/grupa, maksymalna ilość uczestników projektu. Przykład: SP nr 126 w Krakowie, woj. małopolskie, klasa 1a, 24 uczniów, projekt/innowacja.
c/ kontakt mailowy artbookbea@gmail.com - w tytule: C5, w treści: nazwa klasy/grupy i pełna nazwa placówki - certyfikat zostanie udostępniony w załączniku do wiadomości zwrotnej.
Wierzę, że udział w Międzynarodowym projekcie edukacyjnym "Kreatywne prace plastyczne" rozbudzi zainteresowanie plastyką, zainicjuje prawdziwie twórcze działania w różnych placówkach oświatowych, pozwoli dostrzec wartości rozwojowe i terapeutyczną moc aktywności plastycznej oraz zachęci nauczycieli do zmiany stylu edukacji plastycznej.
Wszystkiego kolorowego i do zobaczenia w projekcie!
copyright 08.08.2024 by Beata Grzeszczuk-Nędza
Zajrzyj tu:
*Czy brałaś już udział w projekcie KPP? Zajrzyj do naszych galerii.
*Dołącz do nas w kolejnej edycji projektu KPP.
*Dokładne opisy prezentowanych w galeriach zabaw, projektów i technik plastycznych wczesnych edycji projektu edukacyjnego KPP zawarte są w mojej nowo wydanej książce pt. "KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE" Grupa Wydawnicza Harmonia 2024.
*Polub, skomentuj lub udostępnij i dodaj nam skrzydeł!
Dzień dobry czy w punkcie II.6 chodzi o udostępnianie galerii na Fb Kreatywne Prace Plastyczne czy na FB swojej szkoły?
OdpowiedzUsuńW każdym miesiącu tworzę galerię projektową. Proszę o jej udostępnienie w celu szerokiej prezentacji i promowania twórczości plastycznej dzieci i młodzieży.
OdpowiedzUsuńChciałabym przystąpić do projektu
OdpowiedzUsuńIrena Kalinowska
Zapisy nie są wymagane. Można wpisać placówkę w komentarzu pod banerem powitalnym, który jest przypięty u góry na str. fb. Zapraszam :)
UsuńGdzie znajdę oświadczenie do pobrania,. Msm zebranie z rodzicami, okazja, aby dać do podpisu. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńLink w regulaminie: II p. 3.
UsuńDołączamy do projektu Szkoła Podstawowa Specjalna nr 244
OdpowiedzUsuńNajlepsza decyzja. Życzę dobrej zabawy i wszystkiego kolorowego! :)
UsuńDołączam do projektu: Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Pawła II w Ełku - świetlica szkolna
OdpowiedzUsuńZapraszam. Można wpisać placówkę pod banerem powitalnym i do dzieła!
UsuńChciałabym dołączyć do projektu. Czy jest taka możliwość? Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńTak, zapraszam :) Można wpisać swoją placówkę pod banerem powitalnym i zacząć działać.
UsuńDołączamy do projektu: Społeczna Szkoła Podstawowa w Woli Roźwienickiej - przedszkole.
OdpowiedzUsuńDołączamy do projektu: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Wąsoszu - SP
OdpowiedzUsuń