PODSUMOWANIE IV EDYCJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE
W maju zakończyła się V edycja MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTU EDUKACYJNEGO KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE.
Zasięg projektu znów był ogromny. W roku szkolnym 2024/25 ukończyło go ok. 20 300 uczestników w przedziale wiekowym od 3 do 24? lat. Najliczniejszą grupę stanowili uczniowie klas 0-3, uczniowie uczestniczący w zajęciach świetlicowych oraz przedszkolaki.
Do projektu przystąpiło ok. 1200 różnych placówek publicznych i niepublicznych tj. przedszkola i szkoły podstawowe (w tym integracyjne, specjalne i szpitalne), różne placówki opiekuńczo-wychowawcze (głównie specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze) i inne tj. biblioteki, domy kultury, kluby i świetlice środowiskowe.
Projekt prowadziło ok. 1300 nauczycieli, pedagogów, terapeutów, instruktorów plastyki i bibliotekarzy.
W kilkudziesięciu przypadkach, bieżącym roku szkolnym, projekt był realizowany w formie innowacji pedagogicznej w różnych placówkach i na różnych poziomach edukacyjnych.
Projekt KPP objął swoim zasięgiem wszystkie województwa oraz Wilno na Litwie. W bieżącym roku szkolnym największą popularnością cieszył się w województwie śląskim, mazowieckim i małopolskim.
Największym zainteresowaniem projektem odnotowałam w szkołach podstawowych: w klasach początkowych i w świetlicach szkolnych, ale także w klasach 4-8. Drugie miejsce przypadło przedszkolom, trzecie placówkom opiekuńczo-wychowawczym, a kolejne - różnym ośrodkom kultury.
Zajęcia plastyczne przeważnie obejmowały całe klasy, grupy lub zespoły, ale były prowadzone także jako zajęcia indywidualne (rewalidacja).
Projekt najczęściej był realizowany w ramach zajęć zintegrowanych w klasach 1-3 i lekcji plastyki w klasach starszych, na zajęciach plastycznych w przedszkolach lub świetlicach szkolnych, na zajęciach pozalekcyjnych tj. kółka plastyczne, na zajęciach rozwijających kreatywność lub zainteresowania uczniów, na zajęciach rewalidacyjnych, a także na zajęciach w pracowniach plastycznych i w ośrodkach kultury.
Po zakończeniu V edycji projektu nauczyciele zgłaszali realizację celów oraz bardzo pozytywne opinie własne i uczestników. Większość pedagogów już zadeklarowała chęć udziału w kolejnej edycji projektu. W entuzjastycznych opiniach szczególnie podkreślany był walor zabawowy, terapeutyczny i ekologiczny projektu oraz oryginalność zadań projektowych.
Jako autorka zauważyłam u nauczycieli prowadzących wyraźną zmianę: od postawy kierowniczej i nastawienia na "ładne efekty" w kierunku życzliwego towarzyszenia dzieciom w twórczym procesie.
W V edycji projektu powstało wiele zachwycających dzieł, które można podziwiać w miesięcznych galeriach projektowych na blogu KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE.
Dziękuję dyrektorom i redaktorom naczelnym portali edukacyjnych: Pedagogika Specjalna - portal dla nauczycieli, Szkoła Podstawowa - portal dla nauczycieli, PERFECTUS - NIEPUBLICZNA PLACÓWKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI i Grupa Wydawnicza Harmonia za patronaty medialne i honorowe popularyzujące projekt w środowisku pedagogicznym.
Serdeczne podziękowania składam Sabinie z NAUKA W PLECAKU za rolę AMBASADORKI PROJEKTU KPP i popularyzowanie go wśród nauczycieli szkół podstawowych.
Osobne podziękowania kieruję do Koleżanek Nauczycielek, które pełniły rolę AMBASADOREK PROJEKTU i promowały projekt w swoich placówkach.
Już dziś zapraszam do udziału w VI edycji projektu, w którym pokażę jak tworzyć zupełnie nowe dzieła inspirując się książką KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE i nie tylko. Szczegółowe informacje ukażą się na blogu KPP oraz na stronie Fb KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE. Obiecuję, że we wrześniu znów będzie kolorowo!
Autorka: Beata Grzeszczuk-Nędza
Zajrzyj do naszych galerii:
*Czy brałaś już udział w projekcie KPP?
*Dołącz do nas w kolejnej edycji projektu KPP.
*Dokładne opisy prezentowanych w galeriach zabaw, projektów i technik plastycznych wczesnych edycji projektu edukacyjnego KPP zawarte są w mojej nowo wydanej książce pt. "KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE" Grupa Wydawnicza Harmonia 2024.
*Polub, skomentuj lub udostępnij i dodaj nam skrzydeł!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz