PROJEKT EDUKACYJNY KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE 2020/21 PODSUMOWANIE I EDYCJI
Projekt edukacyjny Kreatywne Prace Plastyczne został zrealizowany w roku szkolnym 2020/21.
Pierwszą edycję projektu ukończyło z sukcesem około 10.000 dzieci/uczniów/wychowanków z 341 różnych placówek oświatowych publicznych i niepublicznych w całej Polsce, 1 szkoła z Litwy oraz 500 nauczycieli/wychowawców.
Do projektu przystąpiły: zespoły szkół, zespoły szkolno-przedszkolne, przedszkola i szkoły podstawowe publiczne i niepubliczne - społeczne i prywatne, prowadzone przez fundacje, stowarzyszenia i zakony, szkoły i przedszkola z oddziałami integracyjnymi, szkoły i przedszkola specjalne, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, zespoły szkół specjalnych i placówek oświatowych, ogniska pracy pozaszkolnej.
Zajęcia plastyczne związane z realizacja projektu odbywały się zarówno w całych klasach lub grupach przedszkolnych i świetlicowych, w zespołach edukacyjno-terapeutycznych i rewalidacyjno-wychowawczych lub podczas pracy indywidualnej, a także podczas zajęć pozalekcyjnych tj. kółko plastyczne, arteterapia, zajęcia rozwijające kreatywność, zajęcia terapeutyczne, zajęcia plastyczne w ognisku pracy pozaszkolnej.
Zuzia, lat 8
Szkoła Podstawowa nr 220 w Warszawie
KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE PROJEKT 2020/21 LISTA PLACÓWEK
W wykazie znajdują się placówki, które ukończyły cały projekt i uzyskały certyfikaty.
1. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Aleksandrowie Łódzkim
2. Szkoła Podstawowa im. prof. Zbigniewa Religi w Barczygłowie
3. Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
4. Przedszkole Miejskie nr 13 im. Juliana Tuwima w Będzinie
5. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Białej Nyskiej
6. Prywatne Przedszkole "Kids Academy" w Białymstoku
7. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Białymstoku
8. Zespół Szkół im. 7 Pułku Strzelców Konnych Wielkopolskich w Biedrusku
9. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Bielicach
10. Zespół Kształcenia i Wychowania w Bielkówku
11. Przedszkole nr 2 w Bielsku-Białej
12. Szkoła Podstawowa nr 1 w Bielsku-Białej
13. Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Bielsku-Białej
14. Publiczna Szkoła Podstawowa w Bikówku
15. Szkoła Podstawowa w Bochotnicy
16. Szkoła Podstawowa im. Wilhelma Gawlikowicza w Bojszowach
17. Szkoła Podstawowa im. Ks. Józefa Poniatowskiego w Bolechowicach
18. Publiczne Przedszkole w Borkowie
19. Szkoła Podstawowa im. Janusza Kusocińskiego w Bożympolu Wielkim
20. Zespół Szkół Specjalnych w Brodnicy
21. Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. Św. Tomasza z Akwinu w Brzegu
22. Przedszkole Publiczne nr 4 w Brzegu
23. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Brzeźnicy
24. Przedszkole Samorządowe nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Konopnickiej w Brzozowie
25. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Brzozowie
26. Międzynarodowa Szkoła Podstawowa Sokrates w Bydgoszczy
27. Przedszkole Niepubliczne "Zielona Kraina" w Bydgoszczy
28. Przedszkole nr 46 w Bydgoszczy
29. Przedszkole Publiczne nr 57 "Pluszowy Miś" w Bydgoszczy
30. Szkoła Podstawowa nr 66 im. Misji Pokojowych ONZ w Bydgoszczy
31. Szkoła Podstawowa nr 45 w Bytomiu
32. Przedszkole Miejskie nr 6 w Chełmie
33. Szkoła Podstawowa nr 1 w Chełmnie
34. Przedszkole Samorządowe im. Jana Pawła II w Choroszczy
35. Szkoła Podstawowa nr 38 im. Wojska Polaskiego w Chorzowie
36. Szkoła Podstawowa nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka w Cieszynie
37. Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. 4 Pułku Strzelców Podhalańskich w Cieszynie
38. Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Cisewie
39. Szkoła Podstawowa nr 7 im. Kazimierza Wielkiego w Czechowicach-Dziedzicach
40. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Orła Białego w Czechowicach-Dziedzicach
41. Zespół Szkół Specjalnych nr 4 w Czechowicach-Dziedzicach
42. Miejskie Przedszkole nr 17 im. Siedmiu Krasnoludków w Częstochowie
43. Miejskie Przedszkole nr 38 w Częstochowie
44. Niepubliczna Specjalna Szkoła Podstawowa PINOKIO w Częstochowie
45. Specjalny Ośrodek Wychowawczy Zgromadzenia Sióstr Św. Józefa
w Częstochowie
46. Szkoła Podstawowa nr 2 im. K.K. Baczyńskiego w Częstochowie
47. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Zofii Książek-Bregulowej w Dąbrowie Górniczej
48. Zespół Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków w Dąbrowie Górniczej
49. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Dąbrowie Górniczej
50. Szkoła Podstawowa im. Cichociemnych Spadochroniarzy Armii Krajowej w Dębowcu, Filia w Iskrzyczynie
51. Zespół Szkół w Dobrzejewicach
52. Szkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w Dzierzgoniu
53.Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Elblągu
54. Szkoła Podstawowa nr 14 im. Jana Brzechwy w Elblągu
55. Szkoła Podstawowa nr 25 im. Janusza Kusocińskiego w Elblągu
56. Szkoła Podstawowa nr 9 im. Józefa Piłsudskiegow Elblągu
57. Zespół Szkół we Fromborku, Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika
58. Przedszkole Niepubliczne "Pod Kasztnami" w Gdańsku
59. Przedszkole nr 35 "Dziecięcy Bastion" w Gdańsku
60. Przedszkole nr 4 "Gwarny Dworek" w Gdańsku
61. Szkoła Podstawowa nr 44 im. Adama Mickiewicza w Gdańsku
62. Szkoła Podstawowa nr 14 im. Grzegorza Piramowicza w Gdańsku
63. Szkoła Podstawowa Specjalna nr 26 w Gdańsku
64. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gierałtowie
65. Regionalna Placówka Opiekuńczo-Terapeutyczna nr 2 w Gliwicach
66. Przedszkole Gminne "Słoneczko" w Główczycach
67. Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Gołąbku
68. I Społeczna Szkoła Podstawowa w Gorzowie Wielkopolskim
69. Szkoła Podstawowa nr 5 im. ks. Franciszka Olejniczaka w Gostyniu
70. Szkoła Podstawowa im. E. G. Kaszyńskiego "Nurta" w Goździe
71. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Gabriela Narutowicza w Grójcu
72. Niepubliczne Przedszkole Terapeutyczne dla Dzieci Autystycznych "Niebieska Kraina" w Grudziądzu
73. Publiczne Przedszkole w Ilkowicach
74. Publiczna Szkoła Podstawowa w Janisławicach
75. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Jankowicach
76. Zespół Szkół w Janowcu
77. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Jaroszowie
78. Zespół Szkół Miejskich nr 2 w Jaśle
79. Szkoła Podstawowa nr 8 im. Janusza Korczaka w Jaworznie
80. Przedszkole Publiczne nr 1 w Jelczu-Laskowicach
81. Szkoła Podstawowa nr 8 im. Władysława Broniewskiego w Jeleniej Górze
82. Publiczna Szkoła Podstawowa w Jordanowie Śląskim
83. Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Józefosławiu
84. Niepubliczne Przedszkole "Pluszaki" z Oddziałami Specjalnymi w Kaliszu
85. Publiczne Przedszkole nr 9 w Kaliszu
86. Szkoła Podstawowa nr 10 im. Marii Konopnickiej w Kaliszu
87. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Świętego Józefa w Kaszowie
88. Miejskie Przedszkole nr 16 w Katowicach
89. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 6 w Katowicach, Szkoła Podstawowa nr 31
90. Szkoła Podstawowa im. Marii Dąbrowskiej w Kaźmierzu
91. Szkoła Podstawowa nr 2 w Kątach Wrocławskich, Oddział Przedszkolny
92. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Adama Mickiewicza w Kędzierzynie-Koźlu
93. Publiczna Szkoła Podstawowa w Kępie Celejowskiej
94. Szkoła Podstawowa nr 15 im. Tadeusza Kościuszki w Kielcach
95. Szkoła Podstawowa w Kiełpinie
96. Zespół Szkolno-Przedszkolny im. F. Michalskiego w Knurowie
97. Przdszkole Publiczne nr 1 w Kolbuszowej
98. Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Kolniczkach
99. Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Kołobrzegu
100. Szkoła Podstawowa w Komorznie
101. Szkoła Podstawowa nr 1 w Koniecpolu
102. Prywatne Przedszkole "Bajkolandia" w Koninie
103. Szkoła Podstawowa nr 12 im. Stanisława Moniuszki w Koninie
104. SP nr 2 im. Bolesława Ściborka w Konstantynowie Łódzkim
105. Zespół Szkół im. Orła Białego w Korytach
106. Szkoła Podstawowa nr 18 im. Jana Matejki w Koszalinie
107. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Nauczycieli Bohaterów Ziemi Kościerskiej w Kościerzynie
108. Prywatne Przedszkole "Akademia Jasia i Małgosi" w Krakowie
109. Przedszkole Samorządowe nr 151 w Krakowie
110. Szkoła Podstawowa nr 31 im. Henryka Jordana w Krakowie
111. Szkoła Podstawowa nr 106 im. Artura Grottgera w Krakowie
112. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 98 w Krakowie
113. Zespół Szkół Specjalnych nr 6 w Krakowie
114. Zespół Szkół Samorządowych nr 1 w Kruszwicy
115. Szkoła Podstawowa w Kruszynach
116. Szkoła Podstawow im. św. Jadwigi Śląskiej w Krynicznie
117. Niepubliczna Szkoła Podstawowa im. Leonarda da Vinci w Książenicach
118. Szkoła Podstawowa im. Franciszka Kyci w Kuryłówce
119. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 3, Szkoła Podstawowa nr 7 im. VII Obwodu "Obroża" AK w Legionowie
120. Publiczne Przedszkole w Lenartowicach, Oddział w Rokutowie
121. Publiczna Szkoła Podstawowa im. UNICEF w Lewiczynie
122. Szkoła Podstawowa nr 3 im. J. Ch Ruberga w Lędzinie
123. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4 w Limanowej
124. Szkoła Podstawowa w Lubieszewie, Punkt Przedszkolny w Marynowach
125. Niepubliczny Żłobek i Przedszkole Król Maciuś II w Lublinie
126. Przedszkole nr 34 w Lublinie
127. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Adama Mickiewicza w Lublinie
128. Szkoła Podstawowa nr 16 im. Fryderyka Chopina w Lublinie
129. Szkoła Podstawowa nr 3 im. Juliusza Słowackiego w Lublinie
130. Szkoła Podstawowa nr 39 im. Szarych Szeregów w Lublinie
131. Szkoła Podstawowa Sióstr Urszulanek UR w Lublinie
132. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Konrada Mańki w Lublińcu
133. Zespół Szkół nr 1, Przedszkole Publiczne w Ludwinie
134. Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lwówku Śląskim, Oddział Przedszkolny
135. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łazach
136. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Łęcznej
137. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łochowie
138. Przedszkole Miejskie nr 76 w Łodzi
139. Przedszkole Miejskie nr 117 w Łodzi
140. Przedszkole Miejskie nr 229 w Łodzi
141. Szkoła Podstawowa nr 139 im. Wojska Polskiego w Łodzi
142. Szkoła Podstawowa nr 153 w Łodzi
143. Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Bronisława Chącińskiego w Łukowie
144. Szkoła Podstawowa Specjalna nr 128 im. Jana Brzechwy w Łodzi
145. Przdszkole nr 10 w Malborku
146. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Malborku
147. Szkoła Podstawowa w Małkowicach
148. Zespół Szkół w Mieszkowie Szkoła Podstawowa im. gen. Stanisława Taczaka
149. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Międzyrzecu Podlaskim
150. Szkoła Podstawowa w Mikołajkach
151. Szkoła Podstawowa w Mirachowie
152. Zespół Placówek Oświatowych nr 1 w Mławie
153. Zespół Oświatowy w Mokobodach
154. Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Brzechwy w Morągu
155. Szkoła Podstawowa nr 2 w Mosinie
156. Szkoła Podstawowa w Mostowie
157. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Mykanowie
158. Przedszkole nr 16 z Oddziałami Integracyjnymi w Mysłowicach
159. Szkoła Podstawowa nr 5 im. Św. Jana Pawła II w Namysłowie
160. Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Namysłowie
161. Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Niemysłowie
162. Społeczna Szkoła Podstawowa im. Lady Sue Ryder w Niepołomicach
163. Zespół Szkół im. Księdza Michała Przywary i Rodziny Salomonów w Nowej Wsi Książęcej
164. Szkoła Podstawowa nr 18 im. Karola Szymanowskiego w Nowym Sączu
165. Przedszkole nr 1 "Misia Uszatka" w Nowym Tomyślu
166. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wojska Polskiego w Obornikach
167. Publiczna Szkoła Podstawowa Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich
w Ogrodnikach
168. Szkoła Podstawowa im. św. Kingi w Olszance
169. Korczakowska Szkoła Marzeń w Olsztynie
170. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jarosława Dąbrowskiego w Olsztynie
171. Zespół Placówek Edukacyjnych - Szkoła Podstawowa Specjalna dla Uczniów z Autyzmem i Niepełnosprawnościami nr 4 w Olsztynie
172. Przedszkole Publiczne nr 55 w Opolu
173. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 31 im. UNICEF w Opolu
174. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Musioła w Opolu
175. Szkoła Podstawowa nr 2 w Osiu
176. Szkoła Podstawowa nr 10 im. Jana Pawła II w Ostrołęce
177. Zespół Edukacyjno-Przedszkolny "Szkoła z Pasją" im. E. Sołtys w Ostrowcu Świętokrzyskim
178. Zespół Szkół i Placówek Publicznych nr 3 w Ostrowcu Świętokrzyskim, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5
179. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Armii Krajowej w Ostródzie
180. Niepubliczne Szkoły Fundacji ADYS w Piastowie
181. Publiczne Przedszkole nr 19 im. Misia Uszatka w Pile
182. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Pile
183. Szkoła Podstawowa nr 11 im. Królowej Jadwigi w Pile
184. Szkoła Podstawowa nr 5 im. Dzieci Polskich w Pile
185. Szkoła Podstawowa nr 10 im. Mikołaja Reja w Piotrkowie Trybunalskim
186. Szkoła Podstawowa nr 21 im. Fryderyka Chopina w Płocku
187. Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Połańcu
188. Szkoła Podstawowa im. M. Konopnickiej w Potęgowie
189. Przedszkole nr 28 im. Małych Astronomów w Poznaniu
190. Piątkowska Szkoła Społeczna im. dr Wandy Błeńskiej w Poznaniu
191. Społeczne Przedszkole "Z mchu i paproci" w Poznaniu
192. Szkoła Podstawowa nr 27 im. Stefana Czarnieckiego w Poznaniu
193. Szkoła Podstawowa nr 62 w Poznaniu
194. Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Szarych Szeregów w Poznaniu
195. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Poznaniu
196. Zespół Szkół w Prudniku, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 4
197. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. ks. Jana Twardowskiego w Pruszkowie
198. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Przasnyszu
199. Szkoła Podstawowa w Przydonicy
200. Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Ziemi Gdańskiej w Pszczółkach
201. Powiatowe Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Pszczynie
202. Szkoła Podstawowa nr 5 w Pyskowicach
203. Szkoła Podstawowa im. Św. Jadwigi Królowej w Rabie Wyżnej
204. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 21 w Radomiu
205. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Św. Kazimierza Jagiellończyka w Radomiu
206. Przedszkole Miejskie nr 3 "Bajkowy Zakątek" w Rawie Mazowieckiej
207. Szkoła Podstawowa w Roglinku
208. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Ropczycach
209. Szkoła Podstawowa im. gen. Władysława Sikorskiego w Ropicy Polskiej
210. Miejskie Przedszkole nr 31 w Rudzie Śląskiej
211. Szkoła Podstawowa nr 22 im. Jana Stefana Dworaka w Rudzie Śląskiej
212. Szkoła Podstawowa nr 18 w Rudzie Śląskiej
213. Szkoła Podstawowa nr 28 im. Wincentego Janasa w Rudzie Śląskiej
214. Szkoła Podstawowa nr 16 im. Janusza Korczaka w Rudzie Śląskiej
215. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Russowie
216. Publiczna Szkoła Podstawowa w Rzejowicach
217. Szkoła Podstawowa nr 2 w Rzeszowie
218. Szkoła Podstawowa nr 16 w Rzeszowie
219. Szkoła Podstawowa nr 11 im. gen. S. Maczka w Rzeszowie
220. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 11 w Rzeszowie
221. Zespół Szkół Ogólnokształcących w Rzeszowie, Szkoła Podstawowa nr 30
222. Zespół Szkół Specjalnych im. UNICEF w Rzeszowie
223. Szkoła Podstawowa nr 21 im. Karola Miarki w Rybniku
224. Szkoła Podstawowa nr 36 z Oddziałami Integracyjnymi im. Czesława Miłosza w Rybniku
225. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 7 w Rybniku
226. Samorządowe Przedszkole Publiczne nr 3 w Sanoku
227. Niepubliczne Integracyjne Przedszkole Św Józefa w Sędziszowie Małopolskim
228. Szkoła Podstawowa nr 2 w Siechnicach
229. Miejskie Przedszkole nr 9 w Siedlcach
230. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Gabriela Narutowicza w Siedlcach
231. Szkoła Podstawowa nr 9 im. Henryka Sienkiewicza w Siedlcach
232. Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Siedlcach
233. Gminne Przedszkole im. Jana Brzechwy w Siennicy
234. Szkoła Podstawowa nr 1 im. św. Jana Bosko w Skawie
235. Szkoła Podstawowa nr 8 im. Krystyny Bochenek w Skoczowie
236. Szkoła Podstawowa w Skopaniu
237. Szkoła Podstawowa nr 8 im. Żołnierzy Armi Krajowej w Słupsku
238. Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Gustawa Morcinka w Słupsku, Oddział Przedszkolny
239. Zespół szkolno-Przedszkolny w Sokolnikach
240. Zespół Szkół im Jana Pawła II w Sokołowie Małopolskim
241. Przedszkole nr 2 im. Jana Brzechwy w Sopocie
242. Przedszkole nr 8 w Sopocie
243. Przedszkole Miejskie nr 27 w Sosnowcu
244. Szkoła Podstawowa nr 9 im. Marii Konopnickiej w Sosnowcu
245. Przedszkole Samorządowe w Sośniach
246. Szkoła Podstawowa w Spalonej, Oddział Przedszkolny
247. Szkoła Podstawowa w Spiczynie
248. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Energetyków w Stalowej Woli
249. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Staroźrebach
250. Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Stanisława Szczepanowskiego BM w Sterkowcu
251. Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Stobnie Siódmym
252. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Strzebielinie Osiedlu
253. Publiczna Szkoła Podstawowa w Strzelcach Opolskich
254. Szkoła Podstawowa nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku
255. Szkoła Podstawowa nr 55 w Szczecinie
256. Szkoła Podstawowa nr 21 z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie
257. Szkoła Podstawowa w Szczuczynie
258. Sportowa Szkoła Podstawowa nr 4 w Szczytnie
259. Szkoła Podstawowa w Szonowie
260. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Króla Władysława Jagiełły w Szubinie
261. Szkoła Podstawowa im. Ks.Prałata Erharda Staniszewskiego w Śliwicach
262. Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Świątnikach Górnych
263. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Orła Białego w Świdwinie
264. Niepubliczna Niepłatna Szkoła Podstawowa w Tarnowie
265. Szkoła Podstawowa nr 23 im. Jana Pawła II w Tarnowie
266. Przedszkole nr 5 w Tarnowskich Górach
267. Przedszkole nr 11 w Tarnowskich Górach
268. Szkoła Podstawowa im. Władysława Jagiełły w Tenczynku
269. Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Janusza Korczaka w Toruniu
270. Szkoła Podstawowa nr 11 w Toruniu
271. Szkoła Podstawowa w Tuchowie
272. Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w Turku
273. Szkoła Mistrzostwa Sportowego w Tychach
274. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Uchaniach
275. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Jana Pawła II w Wałbrzychu -
276. Szkoła Podstawowa Fundacji Clever w Wałbrzychu
277. Gminne Przedszkole w Widuchowej
278. Publiczne Przedszkole nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Wieluniu
279. Publiczna Szkoła Podstawowa Stowarzyszenia Przyjaciół Szkół Katolickich im. bł. ks. Maksymiliana Binkiewicza w Wieluniu
280. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Lotnictwa Polskiego w Witkowie
281. Ognisko Pracy Pozaszkolnej nr 2 im. dr. Henryka Jordana w Warszawie
282. Przedszkole "Promyk Gocławia" w Warszawie
283. Szkoła Podstawowa nr 279 im. Batalionów AK "Gustaw" i "Harnaś" w Warszawie
284. Szkoła Podstawowa nr 351 im. Bolesława Prusa w Warszawie
285. Szkoła Podstawowa nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida w Warszawie
286. Szkoła Podstawowa nr 312 im. Ewy Szelburg-Zarembiny w Warszawie
287. Szkoła Podstawowa nr 88 im. Gabriela Narutowicza w Warszawie
288. Szkoła Podstawowa nr 264 im. Gabrieli Mistral w Warszawie
289. Szkoła Podstawowa nr 373 im. Ignacego Jana Paderewskiego w Tokio w Warszawie
290. Szkoła Podstawowa nr 392 im. Jana Bytnara ps. "Rudy" w Warszawie
291. Szkoła Podstawowa nr 158 im. Jana Kilińskiego w Warszawie
292. Szkoła Podstawowa nr 285 im. Jana Marcina Szancera w Warszawie
293. Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
294. Szkoła Podstawowa nr 267 im. Juliusza Słowackiego w Warszawie
295. Szkoła Podstawowa nr 141 im. majora Henryka Sucharskiego w Warszawie
296. Szkoła Podstawowa nr 218 im. Michała Kajki w Warszawie
297. Szkoła Podstawowa nr 362 im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Warszawie
298. Szkoła Podstawowa nr 323 im. Polskich Olimpijczyków w Warszawie
299. Szkoła Podstawowa nr 118 im. Przyjaciół Mazowsza w Warszawie
300. Szkoła Podstawowa nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego w Warszawie
301. Szkoła Podstawowa nr 46 im. Stefana Starzyńskiego w Warszawie
302. Szkoła Podstawowa nr 28 im. Stefana Żeromskiego w Warszawie
303. Szkoła Podstawowa nr 65 im Władysława Orkana w Warszawie
304. Szkoła Podstawowa nr 202 im. 34 Pułku Strzelców Budziszyńskich w Warszawie
305. Szkoła Podstawowa nr 69 w Warszawie
306. Szkoła Podstawowa nr 360 w Warszawie
307. Szkoła Podstawowa nr 342 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Marcina Szancera w Warszawie
308. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 14 w Warszawie
309. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 w Warszawie
310. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 w Warszawie, Przedszklole nr 175
311. Szkoła Podstawowa w Wierzchach
312. Gimnazjum Inżynieryjne im. Joachima Lelewela w Wilnie, Litwa
313. Niepubliczne Przedszkole Integracyjne "Kolorowe Kredki" w Wołominie
314. Zespół Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Wołowie
315. Przedszkole Magellan we Wrocławiu
316. Przedszkole Publiczne "Mały Podróżnik" we Wrocławiu
317. Szkoła Podstawowa nr 37 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego we Wrocławiu
318. Szkoła Podstawowa nr 84 im. Ruchu Obrońców Pokoju we Wrocławiu
319. Szkoła Podstawowa nr 39 we Wrocławiu
320. Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 21 we Wrocławiu
321. Szkoła Podstawowa im. gen. Stefana Roweckiego "Grota" we Wrześciu -
322. Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 2 im. Dzieci Wrzesińskich we Wrześni
323. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Wyszkowie
324. Szkoła Podstawowa im. Powstańców 1863 Roku w Zaborowie
325. Przedszkole z Oddziałami Specjalnymi i z Oddziałami Integracyjnymi nr 48 w Zabrzu
326. Przedszkole Publiczne im. Królewny Snieżki w Zakrzewie
327. Miejskie Przedszkole nr 5 w Zambrowie
328. Przedszkole Miejskie nr 13 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu
329. Szkoła Podstawowa im. R.W. Berwińskiego w Zaniemyślu
330. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Zarzeczu
331. Szkoła Podstawowa nr 13 w Zawierciu
332. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Załuczu
333. Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Kochanowskiego w Zgierzu z Oddziałami Dwujęzycznymi i Oddziałami Sportowymi
334. Przedszkole nr 47 Happy Days Szczęśliwe Dni w Zielonej Górze
335. Szkoła Podstawowa nr 14 im. Adama Mickiewicza w Zielonej Górze
336. Szkoła Podstawowa w Złotokłosie
337. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żarach
338. Zespół Oświatowy w Żelkowie-Kolonii
339. Zespół Szkół Specjalnych w Żninie, Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy
340. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Reja w Żyrardowie
341. Przedszkole Niepubliczne Happy Days - Szczęśliwe Dni w Koszalinie
Wnioski organizatora:
*Nauczyciele zgodnie stwierdzili, że zamierzone cele projektu zostały osiagnięte.
*Nauczyciele bardzo wysoko ocenili ideę i inicjatywę projektu, jego przygotowanie - szczególnie bogaty wybór propozycji na blogu oraz jego stałą, nieograniczoną i darmową dostępność, organizację - szczególnie brak zbędnej dokumentacji i sprawną komunikację podczas trwania projektu.
*Nauczyciele podkreślili uniwersalność projektu, który był realizowany na trzech poziomach: w przedszkolach - z dziećmi w wieku 3-6 lat, w szkołach podstawowych i ośrodkach kultury - z uczniami w wieku 7-15 lat, w szkołach ponadpodstawowych, specjalnych ośrodkach edukacyjno-wychowawczych i innych placówkach edukacyjnych - z uczniami/wychowankami w wieku 15-21 lat.
*Nauczyciele docenili łatwość realizacji projektu: prostotę pomysłów, dostępność materiałów i narzędzi (a szczególnie różnych rodzajów papieru i materiałów naturalnych) wymaganych w realizacji.
*Nauczyciele docenili pomysły na prawdziwie twórcze działania plastyczne bez szablonów i ścisłych instrukcji, dostosowane do wieku i możliwości rozwojowych dzieci/uczniów.
*Nauczyciele wyrazili zadowolenie z poznania niekonwencjonalnych technik i zabaw plastycznych.
*Nauczyciele wyrazili zadowolenie z powodu włączenia do projektu placówek specjalnych.
*Nauczyciele uznali szczególną wartość arteterapeutyczną projektu w okresie pandemicznym.
*Nauczyciele zwrócili uwagę na recykling plastyczny, eliminację plastiku i kształtowanie postaw proekologicznych.
*Nauczyciele uznali za interesujące pomysły zabaw plenerowych.
*Nauczyciele cenili możliwość zewnętrznej promocji placówki oświatowej.
*Nauczyciele dostrzegli niekomercyjność projektu oraz bezinteresowną pracę organizatora.
*Nauczyciele wyrazili uznanie i podziw dla jednoosobowej pracy autora i organizatora projektu.
*Zarówno zasięg jak i ilość placówek, nauczycieli oraz dzieci/uczniów/wychowanków - uczestników projektu pozytywnie zaskoczył i przewyższył oczekiwania organizatora.
*Większość nauczycieli zadeklarowała chęć uczestnictwa w kolejnej edycji projektu.
Problemy uczestników:
*Kilku nauczycieli zgłosiło problem z zamieszczaniem zdjęć pod comiesięcznym banerem (związany z obsługą mediów społecznościowych).
*Kilku nauczycieli określiło jako "długi" czas oczekiwania na udostępnienie certyfikatu. *Zgodnie z regulaminem projektu termin udostepnienia ceryfikatów - do 15/06/2021.
*Kilku nauczycieli poinformowało, że nie otrzymało wiadomości dotyczącej zakończenia projektu. *Informacja ta została przesłana do wszystkich osób, które dokonały zgłoszenia, na adres zwrotny, z którego zostało ono dokonane.
Problemy organizatora:
*Kilku nauczycieli nie zastosowało się do założeń projektu. Nadsyłano prace niezgodne z ideą projektu, nie inspirowane blogiem KPP - tzw. "dowolne", szablonowe i odtwórcze, z elementami plastiku lub z gotowych elementów.
*Wielu nauczycieli użyło kilku adresów email, różnych od adresu zgłoszenia do projektu, co znacznie utrudniało odszukiwanie wiadomości i komunikację.
*W kilku przypadkach skrzynki pocztowe uczestników były przepełnione, co powodowało automatyczne odrzucanie wiadomości od organizatora.
*Niektórzy nauczyciele przesyłali zdjęcia odwrócone, niewyraźne, z niepożądaną "ramką" z podłoża, zdjęcia procesu, zdjęcia z wizerunkami dzieci.
*Niektórzy nauczyciele nadsyłali pytania, do których jasne i konkretne odpowiedzi zawarte były w opisie projektu.
*Niektórzy nauczyciele nie podawali pełnych nazw i miejsc placówek, pomijali nazwy grup/klas lub odpowiadało po terminie, co znacznie utrudniło udostępnienie certyfikatów.
*Kilku nauczycieli przekroczyło ustalone terminy.
W II edycji projekt zostanie przeorganizowany aby uniknąć powyższych sytuacji problemowych.
Podziękowania
Serdecznie dziękuję wszystkim nauczycielom, którzy wraz ze swoimi grupami/klasami/zespołami i ukończyli projekt 2020/21, a także tym, którzy go rozpoczęli, ale z różnych przyczyn nie udało im się go zrealizować.
Dziękuję za wszystkie opinie o projekcie, wszelkie wyrazy podziwu, szacunku i sympatii, podziękowania, dobre słowa, przypomnienia osobistych spotkań, nadesłane zdjęcia i filmiki oraz pozdrowienia, pytania, sugestie i wiadomości, na które staram sie systematycznie odpowiadać.
Dziękuję Katarzynie Sobolewskiej-Kwiecień - nauczyciel Miejskiego Przedszkola nr 16 w Katowicach - za przygotowanie i zgodę na udostepnienie prezentacji oraz Dorocie Giak - opiekun/wychowawca w Zespole Placówek Edukacyjnych, Szkoła Podstawowa nr 4 Specjalna dla Uczniów z Autyzmem i Niepełnosprawnościami Sprzężonymi w Olsztynie - za przygotowanie i zgodę na udostępnienie wirtualnego spaceru.
*Prezentacja
*Wirtualny spacer
Serdecznie dziękuję także licznym koordynatorom projektu, którzy dobrowolnie podjęli się tej funkcji i każdej osobie, która przekazała kolejnemu nauczycielowi informację o projekcie. To dzięki Wam zasięg tego projektu okazał się tak olbrzymi!
Zaproszenie
Już dziś zapraszam do udziału w II edycji prawdopodobnie najbarwniejszego projektu edukacyjnego na świecie!
Zaproszenie do projektu 2021/22 ukaże się wkrótce na blogu oraz w kolejnym numerze czasopisma "Świetlica w Szkole".
KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE
OPINIE NAUCZYCIELI O PROJEKCIE
Realizacja projektu została udokumentowana zdjęciami systematycznie zamieszczanymi pod banerami, opracowaną przez Katarzynę Sobolewską- Kwiecień prezentacją multimedialną oraz filmem z prezentacji, które
wcześniej dostały przesłane via mail organizatorowi. Zdjęcia z wybranych zajęć były publikowane na stronie internetowej naszego przedszkola (https://www.mp16.katowice.pl/galeria- ) Opracowana prezentacja została rozesłana do wszystkich katowickich przedszkoli drogą mailową jako przykład dobrych praktyk i opublikowana na stronie internetowej Urzędu Miasta Katowice w zakładce „bank dobrych praktyk”. Prezentacja została opublikowana przez doradcę metodycznego wychowania przedszkolnego, Panią Dorotę Kozioł- Żurawską, na jej profilu facebookowym także jako ciekawa inspiracja dla śląskich nauczycieli. Katarzyna
Jestem zachwycona projektem, który inspiruje, zaskakuje pomysłami i stanowi bogate źródło wiedzy o technikach plastycznych. Dzieci z radością i wielką chęcią realizują Państwa projekt. Joanna
Projekt świetny! Wzięliśmy udział w projekcie po raz pierwszy i na pewno będziemy dalej korzystać z Pani inspiracji. Jest on adekwatny do koncepcji naszego przedszkola, które kieruje się pedagogiką waldorfską, a tym samym z samodzielnością dziecka, wykorzystywaniem naturalnych materiałów, angażowaniem dziecka na 100%, rozbudzaniem jego zmysłów, budzeniem ciekawości i rozwijaniem zainteresowań. Dzieci zaciekawione, czasami zaskoczone i zdziwione: "Jak to Ciociu można malować kawą?", dziękuje w imieniu dzieci za możliwość uczestniczenia w Pani projekcie. Klaudia
Udział w projekcie pozwolił z powodzeniem aktywizować i rozwijać umiejętności motoryczne, koordynacyjne u dzieci z autyzmem. Realizowanie kreatywnych prac plastycznych stanowiło ogromną wartość terapeutyczną - wyciszało dzieci, uspokajało je, a przy tym stymulowało sensorycznie i rozwijało kreatywność. Dzieci z dużym zaangażowaniem wykonywały proponowane prace. Olimpia
Były to zajęcia, które odbiegały od codziennych działań w przedszkolu i pozwalały dzieciom w dużym stopniu na wyrażanie siebie. Ola
Projekt jest mega inspirujący. Dzieciaki chętnie doświadczają nowych, nieznanych wcześniej senso-technik. Zaangażowane na 100% przede wszystkim na zajęciach łączących doświadczenia zmysłowe z twórczymi i wewnętrzną pasją. Forma uczestnictwa za pośrednictwem mediów społecznościowych trafia w punkt w kontekście dostępności i szerokości realizacji projektu i stworzyła okazję do nawiązania znajomości/koresponencji z innymi nauczycielami, których połączyła wspólna pasja. Maria
Dzięki swobodzie w działaniu dzieci bardzo rozwinęły swoją wyobraźnię. Magdalena
Udział w projekcie był dla dzieci niesamowitą przygodą.Uczniowie chętnie i z ogromnym zaangażowaniem podchodzili do wykonania każdej pracy. Prace inspirowane blogiem wyzwalały u dzieci radość tworzenia i wiarę we własne uzdolnienia. Każda praca okazała się niesamowita i oryginalna. Z niecierpliwością będziemy wyczekiwać kolejnej edycji projektu. Justyna
Zarówno organizacja, przebieg, jak i komunikacja związana z projektem w mojej ocenie zasługuje na ocenę celującą - Pani blog jest kopalnią inspiracji, pigułką wiedzy i nakierowaniem na to, co najcenniejsze w pracy z dziećmi. Zasady przedstawiała Pani w jasny, konkretny sposób - ja uważam, że wydarzyło się wiele dobrego i bardzo się cieszę, że w tak wielu placówkach edukacyjnych przez tak wiele miesięcy dzieci rozwijały się i brały udział w prawdziwym wychowaniu estetycznym :-) Elwira
Rodzice byli miło zaskoczeni, ze dzieci w przedszkolu mogą tworzyć tak ciekawe prace plastyczne. Alina
Pomysły czerpane z bloga "Kreatywne prace plastyczne" były dla dzieci jak i dla mnie niezwykłą inspiracją do działań. Uczniowie z ogromną chęcią angażowali się do tworzenia dzieł ale przede wszystkim świetnie się bawili;) co było można zaobserwować, kiedy nie chcieli kończyć;)) Bardzo istotne dla mnie było, że te prace mogłiśmy tworzyć praktycznie z wszystkiego, nie trzeba było robić zakupów, ponieważ głównie prace były do stworzenia z recyklingu albo prostych i zawsze dostępnych narzędzi;)) Poza tym, opisy znajdujące się na blogu były i są :) bardzo czytelne i zrozumiałe. Bardzo się cieszę, że zgłosiłam grupę do wzięcia udziału w Projekcie;) Dziękuję;) Wioletta
Uważam, że projekt był przygotowany w bardzo czytelny i zrozumiały dla odbiorcy sposób. Wystarczający czas na realizację zadań. Bardzo ciekawe propozycje działań, wyzwalające kreatywność dzieci. Agnieszka
Bardzo ciekawy projekt, który umożliwił rozwój plastyczny uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Agnieszka
Projekt bardzo mi się podobał, świetna propozycja na prace plastyczne. Bardzo inspirująca, ale nie narzucająca. Dzieci mogły swobodnie samodzielnie wybierać swoją technikę i metodę. Miały przy tym dużo zabawy i radości. Cele zostały zrealizowane, a sama organizacja i komunikacja były bardzo czytelne i konkretne. Katarzyna
Uważam, że projekt był wartościowy, ciekawy, dający wiele inspiracji do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi. Przygotowane zadania dawały uczniom wiele satysfakcji, radości a przy tym szerokie pole poznawcze różnorodnych materiałów i technik plastycznych. Uczniowie - nawet z najmniejszymi zdolnościami plastycznymi radzili sobie świetnie i z dużym zaangażowaniem wykonywały powierzone zadania. Joanna
Poznałam wiele ciekawych technik plastycznych i na pewno wykorzystam je w przyszłości. Ewa
Udział w projekcie okazał się "strzałem w dziesiątkę"!!! Uczniowie bardzo chętnie wykonywali prace zaproponowane przez organizatora. Z dużym zaangażowaniem pracowali nad swoimi pracami plastycznymi. Nieszablonowe materiały i sposoby realizacji sprawiły, że każde zajęcia były bardzo atrakcyjne i dostarczały wielu wrażeń. Profesjonalny sposób przygotowania i organizacja projektu KPP sprawdziły się nie tylko podczas pracy stacjonarnej, ale również w czasie zdalnego nauczania. Założenia i cele w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami intelektualnymi i ruchowymi zostały zrealizowane w całości. Monika
Jestem zachwycona projektem, który inspiruje, zaskakuje pomysłami i stanowi bogate źródło wiedzy o technikach plastycznych. Dzieci z radością i wielką chęcią realizują Państwa projekt. Joanna
Proponowane techniki pozwoliły uatrakcyjnić zajęcia, dały szanse na rozwój kreatywności w sposób bardzo oryginalny i ciekawy nie tylko moim wychowankom, ale również mnie. Dzieci w pełni i z wielkim zaciekawieniem wykonywały swoje prace, co przyczyniło się do zaangażowania wszystkich dzieci.
Uważam, że pomysł stworzenia takiego projektu był fantastyczny. Z niecierpliwością czekam na drugą edycję. Małgorzata
W każdą pracę do projektu moi wychowankowie byli bardzo zaangażowani i za każdym razem zaskoczeni swoim dziełem. Monika
Proponowane techniki były omówione w sposób jasny, zrozumiały, czytelny, szczególny plus za „listę” potrzebnych materiałów do danej realizacji, co bardzo ułatwiało wstępną fazę przygotowań. Barbara
Realizując projekt dzieci poznały wiele technik plastycznych. Bawiły się, doświadczały, eksperymentowały z różnorodnym materiałem. Elżbieta
Na początku dzieci wręcz bały się wychodzić poza ustalone schematy „bawić się kolorami, fakturą”. Pod koniec projektu sprawiało im to ogromną radość a nawet wpadały w samozachwyt. Aleksandra
Projekt – był super! Uczestnikom zaproponowane techniki plastyczne bardzo podobały się. Z wielkim zaangażowaniem wykonywały wszystkie prace. Efekty pracy zawsze budziły zachwyt i podziw nie tylko autorów prac, ale i całej społeczności uczniowskiej. Jolanta
Udział w projekcie rozwinął w dużym stopniu zdolności manualne dzieci oraz pobudził wyobraźnię. Anna
Moim zdaniem projekt był bardzo dobrze przygotowany. Zasady i regulamin były jasne i zrozumiałe. Komunikacja na bardzo dobrym poziomie, jasna i konkretna. Dzieci były zaangażowane, podobało im się szczególnie to, że wszystko "muszą" wykonać same. Myślę, że udział w projekcie dostarczył dzieciom dużo nowych doświadczeń, możliwości ekspresji i radości. Rozwijał je także pod względem małej motoryki, integracji sensorycznej. Gabriela
Bardzo wysoko oceniam przygotowanie projektu oraz prowadzenie. W dogodny sposób mieliśmy możliwość korzystania z bogatego zestawu proponowanych prac i zarazem ich opisu. Renata
Projekt wywołał w uczestnikach pozytywne emocje ze względu na eksperymentowanie z różnymi materiałami, narzędziami i technikami
plastycznym. Pozytywnym efektem działań było wyciszenie dzieci podczas zajęć, chęć integracji między uczestnikami i pełne zaangażowanie. Dominika
Uważam, że razem z dziećmi stałam się bardziej twórcza i otwarta na nowe możliwość tworzenia KREATYWNYCH prac plastycznych. Inspiracje zaczerpnięte z Pani bloga będą na stałe towarzyszyć mojej pracy :) Joanna
Zajęcia odbywały się w sali świetlicowej lub w plenerze. Dzieci były zaangażowane w poznawanie nowych technik plastycznych (czasem zaskakiwał ich końcowy efekt pracy), chętnie pracowały indywidualnie i grupowo. Zajęcia rozwijały umiejętności manualne i kreatywność uczniów. Angelika
Projekt wyróżniał się bardzo dobrą i czytelną organizacją. Posty zamieszczone na blogu stanowiły dla mnie inspirację zarówno w czasie nauki stacjonarnej, jak i nauki zdalnej. Agnieszka
Swoboda, kreatywność i zaangażowanie uczniów pokazały mi, że prace plastyczne wg instrukcji to coś, co zabija pomysłowość, kreatywność i zaangażowanie. Uczniowie byli zszokowani tym, że wykonujemy kolejną pracę na poprzedniej, wcześniej wyrzucali stare prace do kosza. Bardzo podoba mi się to, że prace nie wymagają wielkiego nakładu finansowego, są proste acz niezwykle efektowne. Magdalena
Wcześniej nie używałam tak często farb do tego z taką satysfakcją. Pomysły i kontakt rewelacyjne. Agnieszka
Często korzystaliśmy z recyklingu, a także z łatwo dostępnych surowców i podstawowych materiałów plastycznych (np. zapisanych kartek, skrawków materiałów, kaszy, nici, bibuły, farb, kleju), więc organizacja zajęć nie była trudna. Połączenie wykonywania prac plastycznych z zabawą i eksperymentami oraz poznawanie nowych technik plastycznych bardzo ciekawiło i aktywizowało dzieci. Po zakończonych zajęciach często wywiązywały się dyskusje na temat stworzonych prac. Katarzyna
Projekt niezwykle inspirujący. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami wpłynęła na rozwinięcie mojego warsztatu i na odświeżenie pomysłów na zajęcia plastyczne. Anna
Dzieciaki były zachwycone pomysłami na konkretne prace plastyczne. Propozycje technik plastycznych proponowanych w projekcie rozbudziły ciekawość dzieci. Sprawiły, że uczniowie bardzo chętnie tworzyli swoje dzieła sztuki. Tu dostały zgodę na tworzenie, na indywidualność. Rozbudzały swoją wyobraźnię, przestały się bać, że coś nie wyjdzie. Bardzo dziękuję za wspaniały projekt, za możliwość zabawy plastyką. Iwona
Dziękuję za ciekawą artystyczną przygodę i wiele nowatorskich pomysłów. Wiktoria
Przygotowanie, organizacja, przebieg i komunikacja - świetne.
Realizacja celów - osiągnięte.
Efekty działań uczniów - zachwycające.
Korzyści - rozwijanie wyobraźni i kreatywności, poznanie nowych technik plastycznych, wielka radość z tworzenia.
Zaangażowanie uczestników - ogromne. Beata
Zdecydowanie najbardziej podobała się wszystkim (zarówno Nam jak i dzieciom) swoboda realizacji, nietuzinkowe pomysły i kreatywność bez szablonu. Justyna
Projekt rewelacyjny, super zorganizowany, wszystko jasno opisane, zawsze mnóstwo tematów do wyboru. Fajnie, że jest opcja różnych wariacji:) Bardzo podoba mi się stawianie na wyobraźnię dzieci, a nie szablonowość i gotowce. Dzieci bardzo zaangażowane, wręcz nie mogły się doczekać każdej kolejnej pracy. Zachwycone i one i ja:) Z niecierpliwością czekamy już na drugą edycję. Pozdrawiam i dziękuję za możliwość udziału w takiej super inicjatywie. Jesteście WIELCY! Renata
Uważam, że projekt został fantastycznie przygotowany i poprowadzony. Co miesiąc nie tylko mogliśmy chwalić pracę naszych wychowanków, ale także podziwiać pracę innych uczniów. Karolina
Rewelacyjny projekt. Morze fantastycznych pomysłów na prace plastyczne. Dzieci bardzo zaangażowane w pracę. Świetnie się bawiły. Mogły eksperymentować, próbować, doświadczać, rozwijać się twórczo. Każda praca była prawdziwym arcydziełem plastycznym. Bardzo dobrze określone cele, które w 100% zrealizowaliśmy. Projekt bardzo dobrze przygotowany. Każdy mógł wybrać prace, które chciał wykonać. Zawsze na czas przygotowany baner do relacji miesięcznych, gdzie w bardzo łatwy sposób można było się pochwalić dziełami swoich podopiecznych. Renata
Panie nauczycielki przechodzące koło naszej tablicy wystawowej oraz rodzice byli zachwyceni pracami dzieci. Na prace plastyczne patrze już trochę inaczej niż rok temu, czasami wystarczy dobry pomysł nauczyciela i stworzenie dzieciom warunków, aby wykazały się kreatywnością. Na pewno w dalszym ciągu będę korzystała z Pani pomysłow na blogu, gdyż jest niesamowitą inspiracją i mogę śmiało powiedzieć, że otworzył mi oczy na kreatywną edukację plastyczną. Iwona
Projekt realizuje cele wszechstronnego rozwoju ucznia, który sam decyduje o formie swojej pracy, bez zbędnych, nudnych i powtarzalnych szablonów. Dodatkowo prace są tanie i zgodne z trendem - poszanowania planety Ziemi. Na pewno projekt będzie kontynuowany w kolejnym roku szkolnym. Jest niezastąpionym uzupełnieniem moich poglądów i działań dydaktycznych. Anna
Projekt bardzo przejrzysty, pomocny dla nauczycieli – skarbnica gotowych pomysłów na ciekawe prace i zabawy plastyczne dla dzieci. Bardzo szczegółowe opisy kolejnych etapów pracy – zdjęcia przykładowe prac. Chętnie przyłączę się do kolejnej edycji. Katarzyna
Projekt przejrzysty, dobrze zorganizowany, nie stwarzał mnóstwa dodatkowej pracy przy miesięcznych podsumowaniach, co przy natłoku obowiązków nauczyciela jest bezcenne. Pojawiające się w każdym miesiącu piękne, kolorowe banery nie tylko były przypomnieniem o umieszczeniu dzieł małych artystów, ale także dawały możliwość obserwowania twórczości dzieci rodzicom oraz inspirowały innych nauczycieli. Dzieci z zaangażowaniem i radością realizowały każde nowe zadanie, ze względu na niecodzienne, bardzo ciekawe techniki plastyczne. Kreatywne Prace Plastyczne to skarbnica pomysłów stawiająca wyzwania i dająca możliwość odniesienia sukcesu. Z pewnością nie jest to mój ostatni udział w projekcie. Dziękuję. Małgorzata
Projekt fantastyczny, bardzo rozwijający zarówno dla mnie jak i dla dzieci. Uczniowie z uśmiechem na twarzy i ogromnym entuzjazmem zawsze zabierały się do pracy. Organizacja na wysokim poziomie, projekt spełnił wszystkie moje oczekiwania. Ilona
Fantastyczna inicjatywa. Dzieci czekały z niecierpliwością na kolejne wyzwania. Oglądały też prace swoich rówieśników. Rozwinęły swoją wyobraźnię i kreatywność. Agnieszka
Cieszę się że mogłam realizować projekt. Najważniejszą rzeczą jaką zapamiętam z jego realizacji jest to, że efekt pracy dzieci nie jest najważniejszy, a sam proces twórczy i zabawa podczas tworzenia. Magdalena
Przygotowanie nie zajmowało dużo czasu, nie było pracochłonne i co najważniejsze nie było kosztowne. Dzieci świetnie odnajdowały się w tworzeniu prac według nietuzinkowych pomysłów projektu. Często wykorzystywalismy rzeczy, które wyladowałyby w koszu. Projekt bardzo kreatywny, zmieniający moje myślenie o wykorzystaniu dostępnych materiałów. Pobudzający wyobraźnię, wolny od wzorów, nie ograniczający ekspresji.
Będę polecać. Karolina
Uważam, że projekt był wartościowy, przemyślany i czytelny. Pozwolił nam na plastyczne szaleństwo z różnymi materiałami. Beata
Projekt bardzo dobrze przygotowany i opracowany. Dzieci zachwycone. Inaczej patrzyły na zajęcia plastyczne niż dotychczas. Wspaniale się przy tym bawiły. Prace plastyczne inspirowane przyrodą to świetny pomysł na cotygodniowe zajęcia świetlicowe. Karolina
Poprzez uczestnictwo w projekcie, uczniowie poznali wiele różnorodnych technik
plastycznych, rozwijali swoją wyobraźnię i kreatywne oraz twórcze myślenie, zaspokajali potrzebę ekspresji, rozwijali wrażliwość estetyczną i emocjonalną. Małgorzata
Wspaniały projekt, bardzo dużo pomysłów na zajęcia przyrodnicze, polonistyczne i plastyczne (zawsze je łączyłam), inspirujące techniki plastyczne. Danuta
Dzieci bardzo chętnie i z zaangażowaniem wykonywały wszystkie zaproponowane im prace plastyczne. Zdobyły wiele ciekawych doświadczeń, poznały nowe techniki plastyczne, rozwinęły swoją wyobraźnię, kreatywność i pomysłowość a także usprawniły swoje zdolności manualne. Realizacja wszystkich zadań plastycznych była dla nas wielką przyjemnością. Mariola
Projekt świetnie przygotowany, bardzo dobra organizacja. Zaproponowano bardzo ciekawe techniki, które pozwoliły na zabawę oraz tworzenie prawdziwych „małych dzieł sztuki”. Ewa
Projekt rewelacja. Mam wrażenie że był to pierwszy rok kiedy dzieci czekały na kolejne propozycję zabaw plastycznych i podchodziły do nich z ogromnym entuazjazjem. Ilona
Najfajniejsze było zaangażowanie uczniów i pytanie co dzisiaj będziemy robić. Zostałam okrzyknięta panią od plastyki ;-).
Najlepszym potwierdzeniem udziału i zaangażowania były słowa Liliany z klasy III B, " Uwielbiam pani zajęcia, pani niczego nie narzuca, daje materiały, inspiruje a my możemy tworzyć" Katarzyna
Uważam, że projekt jest bardzo wartościowy. Pozwala dostrzec, że
czasem nie sam efekt końcowy jest najważniejszy. Świetnie sprawdza się w
świetlicy szkolnej gdzie często zasoby są dość ubogie. Karolina
Wykonywanie prac zgodnie z szablonem i instrukcją wiąże się dla wielu dzieci z uczuciem porażki, bo praca jest taka jak być nie powinna. Zajęcia plastyczne w oparciu o Pani inspirację wyzwalają w dzieciach radość tworzenia, a to najważniejsze! Anna
Każde dziecko mogło poczuć się artystą, wzrosła wiara w swoje możliwości. Na podkreślenie zasługuje fakt ,że materiały do prac były proste, łatwo dostępne, często z nieużytków. Najważniejsza była radość tworzenia , a tworzenie daje moc. Marta
Projekt był dla mnie wielką inspiracją. Z mnóstwa ciekawych pomysłów wybierałam te techniki, które były możliwe do zrealizowania w grupie mieszanej (2,5-6-latki). Dzieci niezmiennie z zachwytem i ciekawaością ,,bawiły się" tworząc swoje dzieła. Anna
Jestem zachwycona tym, że nie musiałam właściwie inwestować żadnych środków, wszystko mialam na wyposażeniu, choć jest ono bardzo ubogie. Pokochałam recykling plastyczny i korzystam z niego coraz częściej. Ewa
Wszystkie treści zawarte na blogu KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE były i są ogromną skarbnicą pomysłów i inspiracji. Projekt był doskonale przeprowadzony, realizacja i komunikacja bez zastrzeżeń, efekty działań uczestników prezentowane na bieżąco. Lidia
Uczniowie chętnie brali udział w aktywnościach inspirowanych blogiem kreatywne prace plastyczne, byli zaangażowani i świetnie bawili się wykonując zarówno prace plastyczne, jak i zabawy inspirowane blogiem. Aktywności nie wymagały zbyt wielkich przygotowań, dawały za to mnóstwo zabawy i pozytywnych emocji. Uczniowie nauczyli się, że nawet stare i zniszczone prace można ponownie wykorzystać i dać im "nowe życie". Pobudziło to ich kreatywność. Projekt uważam za bardzo wartościowy i inspirujący. Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję i chętnie wezmę w niej udział. Sylwia
Myślę że ten projekt pozwala nam nauczycielom, pomóc rozwinąć dziecięcą kreatywność, dać im więcej swobody i wolności w procesie tworzenia. Olga
Projekt na bardzo wysokim poziomie. Propozycje prac plastycznych były dokładnie opisane, instrukcje przejrzyste, sposób prezentacji konkretny. Agnieszka
Projekt bardzo ciekawy. Organizacja i komunikacja przebiegały wzorowo. Wszystkie zamierzone cele udało się zrealizować. Prosimy o następną edycję projektu w przyszłym roku szkolnym, ponieważ chcemy wziąć w nim udział. Beata
Możliwość eksperymentowania z różnymi materiałami, narzędziami i technikami była okazją do polisensorycznego poznawania świata przez naszych uczniów. Liczymy na kontynuacje działań w kolejnym roku szkolnym. Dorota
Cele zostały zrealizowane. Wszyscy świetnie się przy tym bawiliśmy. Wytyczne dotyczące programu były jasne i zrozumiałe. Comiesięczne „sprawozdania” w postaci prac dzieci łatwe do zaprezentowania. Mało papierologii jest ogromnym plusem tego przedsięwzięcia. Agata
Wychowankowie mieli możliwość stymulowania i rozwijania percepcji wzrokowej i dotykowej - u osób z różnymi niepełnosprawnościami jest to niezmiernie ważny cel oddziaływania terapeutycznego. Podczas wykonywania prac uczniowie wydłużali koncentrację uwagi a także współpracowali w grupie. Edyta
Prace plastyczne przestały być monotonne, sztampowe i wykonywane prawie zawsze taką samą techniką. Monika
Dzieci tworząc niepowtarzalne prace bawiły się doskonale, rozwijały różnorodne umiejętności, były aktywne i twórcze. Ważny był sam fakt tworzenia (zabawa) ale jednocześnie istotne były efekty tej "twórczości" - powstały interesujące prace. Małgorzata
Dziękujemy za bogatą ofertę propozycji działań plastycznych i zwrócenie uwagi na recykling plastyczny. Od teraz dzieci rysują po obu stronach kartek, używane kartki malujemy kreatywnie, lub pokrywamy różnorodnym materiałem na podkład, wykorzystujemy do wycinanek i technik z papierem. Bożena
Projekt, jest świetną alternatywą dla prac plastycznych wykonywanych według gotowych wzorów, czy szablonów i pozwala na tworzenie wyjątkowych prac, w których jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia. Dzieci poznawały nowe techniki i chętnie wykonywały prace. Oprócz tego doskonaliły sprawności motoryczne, koncentrację, rozwijały wyobraźnię. Teresa i Julia
Genialne inspiracje na nietuzinkowe i oryginalne prace plastyczne, czyli prawdziwe dzieła sztuki. Bardzo szeroki wachlarz pomysłów, związany z czterema porami roku. Tworzenie własnych papierów artystycznych skradło nasze serca i można wykorzystać to w wielu przeróżnych pracach. Magda
Najfajniejsze w tym projekcie jest to, że jest skierowany do wszystkich nawet tych najmłodszych, którzy rozpoczynają dopiero swoja przygodę ze sztuka, a zabawy plastyczne, które wcale nie wymagają wielkich nakładów finansowych przynosiły za każdym razem efekt łał. Monika
Dla mnie wielką wartością były też ćwiczenia - terapia ręki, ćwiczenia doskonalące integrację sensoryczną. Justyna
Propozycje prac były bardzo inspirujące. Dołączone do nich opisy zabaw łączyły grupę. Pozwoliły doświadczyć, poczuć. Rozwijały wyobraźnię, pozwalały rozładować napięcia, rozwiązać różne problemy oraz przezwyciężać niepowodzenia. Iwona
Udział moich wychowanek w projekcie uważam za ciekawą podróż, która nam pokazała jak w sposób kreatywny można realizować zajęcia plastyczne oraz rozwijać ekspresję twórczą wychowanek. Jest to pierwszy projekt edukacyjny, który został skierowany do placówek specjalnych z możliwością dostosowania do potrzeb moich wychowanek. Alicja
Odeszłam od gotowych szablonów, a efekty prac zachwycały zarówno dzieci, rodziców i koleżanki. Janina
Dla mnie ten projekt jest impulsem do tego, aby dawać dzieciom więcej swobody artystycznej. Paulina
Zaspokojona została potrzeba tworzenia sztuki i aktywności dziecka podczas eksperymentowania z różnymi materiałami, technikami plastycznymi. Alina
Dzieci wykonywały prace plastyczne z wielkim zaangażowaniem i radością twórczą. Ich prace były oryginalne, niepowtarzalne. Wanda
Udział w projekcie był wspaniałą przygodą, która pozwoliła na swobodną zabawę sztuką oraz poszukiwanie prostych rozwiązań plastycznych, które dają zjawiskowe efekty. Wszystkie instrukcje były jasne i klarowne, a zamieszczanie zrealizowanych działań niezwykle proste. Uczniowie chętnie podejmowali kolejne wyzwania, a odejście od "gotowców" i szablonów rozbudzało kreatywność dzieci. Mnóstwo zabawy, śmiechu i zachwytu nad efektami własnych działań towarzyszyło nam na każdych zajęciach. DZIĘKUJEMY i prosimy o więcej! Izabela
Poznaliśmy ogrom propozycji i niekonwencjonalnych technik, zaczęliśmy plastyką się bawić i sprawia nam to wiele satysfakcji. Pobudziliśmy naszą wyobraźnię, wyzwoliliśmy radość i kreatywność. Poznaliśmy pracę bez szablonów, bez zamykania w schematach. Agnieszka
Uświadomiłam sobie, że powinnam częściej stwarzać okazję do swobodnego tworzenia. Każde dziecko rozwija się na miarę swoich możliwości, zatem jego twórczość plastyczna nie powinna być ograniczona czasem, schematami, czy ocenianiem. Zaczęłam bardziej postrzegać prace dzieci jako proces twórczej ekspresji, nie nastawiając się na walory estetyczne, czy perfekcję wykonania. Alicja
Ponieważ wybór jest ogromny nie miałam problemu z dopasowaniem odpowiednich prac dla dzieci 3- letnich. Za każdym razem ich wykonywanie sprawiało dzieciom ogromną radość. Justyna
Dziękujemy za włączenie Szkół Specjalnych. Świetna organizacja i doskonała komunikacja. Kreatywne pomysły, dostosowane do wszystkich dzieci - nawet tych z różnorodnymi deficytami. BRAWO!!! Jadwiga
Projekt jest wspaniałą inicjatywą, która wyzwoliła w dzieciach moc kreatywności i wzbogaciła mój warsztat pracy. Zaangażowanie uczniów sięgało zenitu, wszyscy nie mogli się doczekać nowych technik i pomysłów plastycznych. Organizacja projektu oraz jego przygotowanie były fantastyczne, zasady były jasne, a komunikacja z prowadzącą niesamowita (szybkie, konkretne odpowiedzi). Bardzo się cieszę, że mogłam wraz z uczniami brać udział w tak wartościowym projekcie. Katarzyna
Proste pomysły stały się inspiracją do ciekawych, bogatych i prawdziwie kreatywnych zajęć plastycznych. Powstałe prace z dumą prezentowałam na przedszkolnej wystawie, dzieliłam się pomysłami i zachęcałam do śledzenia Pani bloga. Świetny projekt, cudowne pomysły! Prosimy o więcej!!! Eliza
Projekt był bardzo kreatywny, inspirował do podejmowania ciekawych wyzwań, przez co prace były przepiękne, robiące wrażenie, niekiedy zadziwiające w swojej prostocie, ale zawsze sprawiające dzieciom jak i nam nauczycielom wielką radość. Było widać zaangażowanie dzieci i dumę z powstałych dzieł, wielokrotnie prace były podziwiane przez dzieci i koleżanki z innych grup. Często wykonywane prace były dzielone na etapy, co również wzbudzało w maluchach zainteresowanie i ciekawość, co dalej nastąpi. Wiele z technik, narzędzi czy też użytych materiałów było dla nas wielką nowością. Ewa
Propozycje realizowanych prac w sposób jasny, przejrzysty określały zakres działań jednocześnie umożliwiając dowolność w działaniu. Ewa
Projekt wspaniale opracowany - świetnie dobrane propozycje prac, opisane zabawy i instrukcje wykonania. Maria
Podczas procesu tworzenia uczniowie doskonalili się w samodzielności, rozwijali poczucie estetyki, twórcze myślenie, a także zdolności manualne. Atrakcyjna dla uczniów była dowolność, jaką wszyscy mieliśmy podczas procesu tworzenia. Emilia
Mielismy okazję tworzyć prace plastyczne inspirowane przyrodą za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych. Marta
Dzieci były pod dużym wrażeniem możliwości,jakie stwarzają niektóre techniki plastyczne. Udział w projekcie stał się dla mnie inspiracją do prowadzenia kreatywnych i ciekawych zajęć. Wszystkie instrukcje wykonania prac były czytelne i szczegółowe - co zwłaszcza podczas nauczania zdalnego ułatwiło kontynuację zadań. Małgorzata
Prace wykonane podczas zajęć były zadziwiające. Działania plastyczne pobudzały dzieci do myślenia, poszukiwania, przede wszystkim do działania. Techniki stosowane podczas zajęć były różnorodne, atrakcyjne, twórcze. Grażyna
Dzieci były szczęśliwe, że mogą stworzyć coś swojego, unikalnego, nie według wzoru czy szablonu. Marlena
Proponowane techniki i metody niejednokrotnie były dla mnie nowatorskie, co z pewnością wzbogaciło mój osobisty warsztat pracy jako nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Merytoryczna obudowa programu była spójna, jasna i przejrzysta. Urszula
Realizacja projektu wpłynęła na wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela świetlicy i na podniesienie jakości tejże pracy. Anna
Bardzo ważne było zwrócenie uwagi na aspekt ekologiczny - wykorzystanie materiałów z recyklingu (kartonów, gazet, zużytych kartek itp.). Zwróciliśmy uwagę na to, że różne prace mogą zyskać "drugie życie". Katarzyna
Chciałam podziękować za inicjatywę, która spodobała się nam dorosłym - nauczycielom, a przede wszystkim naszym podopiecznym. Bardzo chętnie brali oni udział w tych zajęciach, bo każde były inne, zaskakujące, odkrywcze i twórcze. Joanna
Udział w projekcie pozwolił ukształtować w dzieciach postawy proekologiczne. Nauczyły się stosować recykling plastyczny, dzięki któremu żadne „nieudane” prace nie były wyrzucane do kosza. Anna
Dzieci chętniej malują, wycinają, rysują, kleją, wykorzystują recykling plastyczny, nauczyły się samodzielnego i kreatywnego myślenia; Bardzo podobało im się to, że mogły eksperymentować z różnymi materiałami, fakturami, narzędziami i technikami plastycznymi. Ewa
Warto podkreślić, że dzięki projektowi uczniowie odkryli i uwierzyli w swoje możliwości. Małgorzata
Przez udział w projekcie dzieci poznały wiele ciekawych technik plastycznych, nauczyły się wykorzystywać różne środki i materiały plastyczne. Chętniej malują, wycinają, rysują, kleją, wykorzystują recykling plastyczny, nauczyły się samodzielnego i kreatywnego myślenia. Bardzo podobało im się to, że mogły eksperymentować z różnymi materiałami, fakturami, narzędziami i technikami plastycznymi. Monika
Moim zdaniem projekt jest fantastyczny. Bardzo rozwija kreatywność dzieci i nieszablonowe myślenie. Moi uczniowie byli nim zachwyceni. Karolina
Z mojej strony rzeczą niezwykle motywującą, dającą dużo satysfakcji z udziału w projekcie, było obserwowanie zaangażowania i zaciekawienia uczniów procesem tworzenia, zwłaszcza tych, którzy wcześniej unikali aktywności plastycznej. Joanna
Dzieci również podczas zabaw plastycznych uczyły się współdziałania, inspirowały się wzajemnie i pokazywały jak różne mogą być interpretacje tematu. Uczestnicząc w projekcie z małych rzeczy dzieci robiły piękne prace plastyczne, na które również rodzice patrzyli z wielkim zachwytem. Magdalena
Projekt został znakomicie zorganizowany. Przebiegał sprawnie. Wszystkie wytyczne były czytelne, precyzyjnie sformułowane. Cele projektu zostały osiągnięte, a efekty przerosły moje oczekiwania. Beata
Ponieważ pracuje z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych proponowane przez Panią pracę były wspaniałą zabawą a przede wszystkim uczniowie potrafili skupić na wykonaniu pracy a przy ich deficytach to ogromny sukces. Wszyscy chętnie uczestniczyli i byli bardzo zaangażowani w wykonanie pracy. Dagna
Projekt pobudzał dziecięcą wyobraźnię, zmysły (przy malowaniu kawą), pozwalał na swobodną zabawę, eksperymentowanie i odkrywanie nowych zasotoswań materiałów, które na codzień są w sali. Wszystkie wykonane prace były wyjątkowe, każda inna, niepowtarzalna. Dawało to dzieciom poczucie sprawczości, wiary we własne możliwości oraz satysfakcję z samego tworzenia. Anna
Świetny projekt! Kopalnia nieszablonowych pomysłów i rozwijających inspiracji. Przygotowanie, organizacja i komunikatywność na najwyższym poziomie. Radość dzieci z każdej proponowanej im projektowej zabawy plastycznej to najwymowniejsza opinia a zarazem wspaniały efekt wspólnych działań. Myślę, że zapamiętają ten rodzaj doświadczania swojej twórczej mocy i poczucia szczęścia jakie daje wyobraźnia wolna od schematycznego widzenia i konwencjonalnego odtwarzania. Agata
Dzieci chętnie i z pełnym zaangażowaniem przystępowały do każdego zadania. Często były zaskoczone efektem końcowym swoich prac. Aktywność własna uczniów, a zwłaszcza swobodna ekspresja artystyczna, pozwoliła im wyrazić swoje emocje. Agata
Każde dziecko było w stanie samodzielnie wykonać proponowane aktywności dzięki czemu pomimo barier jakie posiadają czuły swoją sprawczość. Dziekuje w imieniu moich podopiecznych o możliwość skorzystania z projektu. Marta
Moja opinia o projekcie : to niezwykle rzetelny i dopracowany projekt, którego Autorka, bez chęci zysku dzieliła się z wszystkimi własnymi pomysłami – a bezinteresowność, i chęć zmieniania świata na lepsze, w dzisiejszych czasach jest tak cenne i za co SERDECZNIE DZIĘKUJĘ!
Dzięki perfekcyjnemu przygotowaniu projektu, dobrej organizacji i komunikacji jako nauczyciel mogłam obserwować radość tworzenia, wychodzenie poza schematy i podziwiać prace budzące zachwyt. Hanna
Projekt przemyślany, dopracowany, „prosty” w obsłudze, a przede wszystkim do wykorzystania na każdym szczeblu edukacji. Organizacja, komunikacja i realizacja celów na najwyższym poziomie. Zaangażowanie uczniów w klasie składającej się w 2/3 z chłopców (uczestników) i efekty ich działań, to wartość sama w sobie bezcenna. I chociaż fotografia nie oddaje uroku wykonywanych przez dzieci prac, ani ich zaangażowania i radości z tworzenia, to moja satysfakcja – jako osoby uczestniczącej w tym akcie tworzenia jest przeogromna. Maria
Udział w tym projekcie zainicjował wiele twórczych działań plastycznych z dziećmi. Pozwolił na rozwijanie kreatywności dzieci na ich radość i swobodę z wykonywanych prac. Wiele z dzieci w grupie bardzo się otworzyło społecznie. Barbara
Projekt rewelacyjny. Bardzo podoba mi się, że zwraca Pani dużą uwagę na twórczość samego dziecka. Najcenniejsze są prace, które wykonuje ono samo, tak jak potrafi, prace nastawione na działanie dziecka, nie sam efekt. Eliza
Wartości - uświadomienie i wdrożenie postawy proekologicznej poprzez stosowanie recyklingu, np. ponowne wykorzystywanie papieru i innych materiałów. Niestandardowe techniki prac wzbudzały duże zaciekawienie, a ich efekty wprawiały w zachwyt nie tylko samych uczestników, ale też nauczycieli. Sylwia
Niektóre dzieci przełamały swoją niechęć do malowania. Dziecko z trudnościami w wyrażaniu swoich emocji poprzez działalność plastyczną stało się bardziej otwarte. Anna
Projekt zmienił moje podejście do dziecięcej twórczości, wyeliminował z mojej głowy dążenie do tworzenia wszystkiego zgodnie z instrukcją. Różnorodność technik i używanych materiałów na Pani blogu pobudziła naszą wyobraźnię, wzbudzała zainteresowanie. Magdalena
Zapoznałam się z projektem i jego celami i zgłosiłam swój udział biorąc pod uwagę przede wszystkim cel jakim było wspieranie rozwoju dzieci. Kolejnym aspektem przemawiającym za udziałem w tym projekcie było porzucenie schematów i szablonów na rzecz twórczej przygody. Twórcze i kreatywne podejście do podanego tematu plastycznego poprzez zabawy i działania plastyczne jak również eksperymentowanie, przekonało mnie do wzięcia udziału w projekcie. Połączenia działań plastycznych z aspektami przyrody w zależności od pory roku było świetnym pomysłem. Kolejnym aspektem, który mnie zmotywował do prowadzenia tych zajęć była możliwość korzystania z Pani pomysłów. Proste, oryginalne prace plastyczne, które dają możliwość samodzielnego wykonania przez dzieci. Dostosowanie tematyki zgodnie z porami roku dały możliwość wykonania prac w plenerze. Znakomitym pomysłem było wykorzystanie bezpłatnych materiałów z recyklingu. Izabela
Miałam przyjemność brać udział w warsztatach prowadzonych przez Panią w naszej szkole kilka lat temu. Od tej pory często korzystam z pomysłów zamieszczanych na blogu. Dzieci tworzyły niepowtarzalne prace, które czasem wysyłałam na konkursy, w których zdobywaliśmy nagrody. Anna
Pomysły na prace plastyczne stanowiły ogromną inspirację, które pozwoliły mi wykorzystać i zrealizować z dziećmi prace plastyczne na lekcjach i tym samym wzbogacić obszary edukacji artystycznej i skorelować z przerabianym materiałem czy aktualnymi, bieżącymi wydarzeniami w ciągu roku szkolnego np przy omawianiu działu o ogrodach, roślinach stworzyliśmy kwiaty malowane na kleju. Monika
Aktywności nie wymagały zbyt wielkich przygotowań, dawały za to mnóstwo zabawy i pozytywnych emocji. Uczniowie nauczyli się, że nawet stare i zniszczone prace można ponownie wykorzystać i dać im "nowe życie". Pobudziło to ich kreatywność. Projekt uważam za bardzo wartościowy i inspirujący. Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję i chętnie wezmę w niej udział. Sylwia
Uważam, iż projekt Kreatywne Prace Plastyczne jest świetnie przygotowany, proponowane prace i techniki plastyczne są dostosowane dla dzieci w każdym wieku. Prace nie sprawiały żadnych trudności podczas wykonania. Każde zajęcia inspirowane projektem sprawiały moim uczniom wiele radości. Realizowanie zajęć dostarczało przedszkolakom nie tylko świetnej zabawy, ale i pobudzały wyobraźnię i kreatywność. Uważam, iż podczas realizacji zajęć, inspirowanych Państwa projektem, zostały spełnione wszystkie założone cele. Ewelina
Projekt był dla nas niesamowitą przygodą, zarówno pod względem twórczym- artystycznym jak i terapeutycznym. Największym zainteresowaniem ze strony moich uczniów cieszyły się zajęcia z elementami arteterapii, tworzenie papierów artystycznych czy wykorzystywanie natury w działaniach twórczych. Katarzyna
Przez ten miniony rok, moje 3 i 4-latki pokochały świat plastyki. W czasie pobytu na dworze tworzą własne obrazy z zebranych traw, rysowane na pisku, układane z gałązek i kamyczków, a to wszystko dzięki Pani - bo przypomniała mi Pani, że w dziecięcej sztuce najważniejsza jest radość z tworzenia, a nie końcowy efekt. Monika
Najwięcej jednak radości sprawiał dzieciom efekt końcowy prac, były zachwycone tym, że potrafią stworzyć tak niesamowite dzieła. Podjęte przez uczniów zadania z zakresu projektu spowodowały, że dzieci stały się bardziej kreatywne, uwierzyły w swoje możliwości oraz same inicjowały zadania plastyczne, w których wykorzystywały poznane techniki i zabawy. Iwona
Różnorodność prac proponowanych na stronie dała możliwość poznania wachlarza technik oraz ich łączenia. Katarzyna
Wraz z moją klasa pracuję zgodnie z eko-kalendarzem. Główny cel przyświecający mojej pracy to kształtowanie w dzieciach eko-postaw. Projekt we wspaniały sposób pomógł mi pokazać dzieciom, że także tworząc prace plastyczne, należy w sposób racjonalny korzystać z dostępnych materiałów. Projekt uzupełnił holistyczne myślenie o ekologicznym działaniu. Julita
Zgłosiłam do projektu jedną grupę świetlicową, jednak dzieci z pozostałych grup chętnie dołączały, widząc jak wspaniałe prace wykonujemy oraz jak świetnie się przy tym bawimy. Ewelina
Bardzo dziękuję za danie nam możliwości udziału w projekcie, bardzo wiele się nauczyłam i uwierzyłam w siebie oraz swoją kreatywność - kiedyś wydawało mi się, że bez szablonu nie dam rady zrobić z dziećmi fajnej pracy. Bardzo mile się zaskoczyłam. Anna
Jesteście skarbnicą wiedzy i pomysłowości. Już nie możemy doczekać się kolejnej edycji, pozdrawiamy i dziękujemy. Dorota
P.S. Krótkie wyjaśnienie. Ja tu jestem zupełnie sama jedna "od wszystkiego"; od bloga, zdjęć, projektu, str. fb itd. ;) Dlatego proszę o zwracanie się w liczbie pojedynczej, można po imieniu, bo po pierwsze jestem jedną z Was, a po drugie - autorytetu nie buduje się na "paniowaniu".
Zapraszam do udziału w kolejnej edycji projektu!
xx Bea
Zajrzyj do naszych galerii:
*Czy brałaś już udział w projekcie KPP?
*Zajrzyj do naszych galerii i dołącz do nas w kolejnej edycji projektu :)
*Dokładne opisy prezentowanych w galeriach zabaw, projektów i technik plastycznych wczesnych edycji projektu edukacyjnego KPP zawarte są w mojej nowo wydanej książce pt. "KREATYWNE PRACE PLASTYCZNE" Grupa Wydawnicza Harmonia 2024.
*Polub, skomentuj lub udostępnij i dodaj nam skrzydeł!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz